مدیر کل کمیته امداد مازندران با اهدا لوح تقدیر به امضاء دهقانی فیروز‌آبادی معاون علمی رئیس جمهور، بختیاری رئیس کمیته امداد کشور و خانم یاوری رئیس مدارس تیزهوشان به کمالی مدیرکل آموزش و پرورش و غلام‌پور رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران به جهت حمایت و پشتیبانی از دانش آموزان نخبه مورد حمایت این نهاد تقدیر و تجلیل بعمل آورد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 03 December 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی به همراه اسماعیل آرامجان معاون فرهنگی، سیدموسی عمادی ترکامی معاون حمایت و سلامت خانواده و مهدی رحمن‌زاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران با حسین کمالی مدیر کل و محمدکاظم غلام‌پور رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان دیدار کردند.

 

تقدیر مدیرکل کمیته امداد مازندران از مدیرکل آموزش و پرورش استان جهت پشتیبانی از دانش‌آموزان نخبه این نهاد  

در این دیدار، میثم معافی اظهار داشت: ۷ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴ هزار و ۴۳ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۴ هزار و ۴۳۴ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات فرهنگی و آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه، ۲۹ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در آموزش و پرورش ایجاد شده است، افزود: در طرح مدارس همدل، امسال ۱۱۴۰ دانش‌آموز تحت حمایت در مدارس غیرانتفاعی و هیئت‌امنایی به صورت رایگان یا تخفیف شهریه در حال تحصیل هستند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: در بخش مایحتاج تحصیلی امسال به تمامی دانش‌آموزان تحت حمایت با محوریت مراکز نیکوکاری و مدارس بسته‌های تحصیلی اهدا شد.

معافی با تشکر از حمایت و پشتیبانی آموزش و پرورش از دانش‌آموزان نخبه گفت: امسال ۶ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در مدارس سمپاد قبول شده که در حال حاضر جمعا ۲۵ دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه، ۴۰۸ نخبه و استعداد برتر در زمینه‌های تحصیلی، فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی و پژوهشی و قرآنی در سامانه سها ثبت شده است گفت: از این تعداد ۱۰۸نفر در سطح یک(ملی)، ۱۴۳نفر در سطح دو(استانی) ۱۵۷ نفر در سطح سه(منطقه‌ای و شهرستانی) می باشند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه، در راستای بهره‌مندی عادلانه از خدمات آموزشی، تحصیلی و کنکوری ۱۲ موسسه پشتیبان آموزشی و علمی با کمیته امداد همکاری می‌کنند گفت: با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های این موسسات آمار کشوری جذب در مدارس سمپاد و کنکور استان مازندران دو برابر شده است.

معافی با بیان اینکه، در کنکور امسال ۶۲۷ دانش‌آموز حائز رتبه شدند گفت: ۸ دانش‌آموز رتبه سه رقمی و ۳۹ دانش آموز رتبه زیر ۵ هزار و ۸ دانش‌آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند.

در این دیدار مقرر گردید: کارگروه ویژه‌ای مشترک بین کمیته امداد و آموزش و پرورش استان به نیت شهید ۱۳ ساله حسین فهمیده در سیزدهم هر ماه تشکیل شده تا نظام مسائل پیش روی این دو نهاد مطرح و رفع شود.

همچنین جهت پیگیری تحصیل دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل که جزوه دهک ۱ تا ۳ و مشکلات خاص هستند جلسه‌ای تشکیل شود تا با فوریت از منابع امدادی و خَیِّرین استفاده گردد.

خاطرنشان می‌شود: در پایان این دیدار مدیر کل کمیته امداد مازندران با اهدا لوح تقدیر به امضاء دهقانی فیروز‌آبادی معاون علمی رئیس جمهور، بختیاری رئیس کمیته امداد کشور و خانم یاوری رئیس مدارس تیزهوشان به کمالی مدیرکل آموزش و پرورش و غلام‌پور رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش مازندران به جهت حمایت و پشتیبانی از دانش آموزان نخبه مورد حمایت این نهاد تقدیر و تجلیل بعمل آورد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار