امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به رواج برخی رسم‌های نادرست در برگزاری بعضی مراسمات در استان گفت: بهتر است این مراسمات بر اساس دستورات دین مبین اسلام باشد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۱ 02 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی صالح موسوی اعظم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی، گفت: انسان باید تمام زندگی و بهترین وقت و بهترین لحظه خودش را در اختیار خداوند متعال قرار دهد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد رسم بدی وجود دارد که در هنگام مرگ و میر و فوت بستگان خود از خوانندگانی همراه با نوازندگان نی و سایر آلات موسیقی استفاده می‌کنند. این رسم بد و بی‌فایده‌ای است که باید توسط مسئولان امر ریشه‌کن شود.

خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه خواندن قرآن، روضه‌خوانی، مداحی و سینه‌زنی بر ثواب میت خواهد افزود و اجرای این برنامه‌ها در مراسمات عزاداری ذخیره‌ی آخرت است، گفت: به جای این همه نوازندگی و خوانندگی، استفاده از این برنامه‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین با انتقاد از طولانی شدن طرح راه‌آهن یاسوج، گفت: برخی از استان‌ها از تعداد نمایندگان زیادی در مجلس شورای اسلامی برخوردار هستند و این تعدد موجب می‌شود تا آن‌ها بتوانند طرح‌های عمرانی موجود در استان خود را به‌صورت گروهی پیگیری و به نتیجه برسانند. در حالی که طرح راه‌آهن یاسوج سال‌هاست که از سوی برخی از مسئولان استان پیگیری می‌شود، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: یکی از ظرفیت‌های این استان نفت و گاز است که امیدواریم مسئولان امر به این ظرفیت‌ها توجه ویژه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار