امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: نماینده تراز انقلاب مردم نباید وام دار دیگران باشد لذا مردم باید نماینده‌ای کاربلد لایق، رمتدین و با معرفت را به مجلس بفرستند.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 01 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان مشگین شهر ضمن دعوت نمازگزاران جمعه به تقوای الهی و گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: زیباترین عبارت و کلمات در خطبه فدکیه، معارف دینی و بحث در خصوص وحی و امامت است.

وی افزود: بخش اول خطبه فدکیه بخش معارف و اوصاف الهی بوده و بخش دوم در خصوص وحی و نبوت و بخش دیگر آن عظمت و ره‌آورد قرآن کریم است. در این خطبه حضرت زهرا (س) خلیفه وقت را استیضاح می‌کند واز بی تفاوتی برخی مهاجر وانصار در قبال امام زمان خود حضرت علی (ع) به آنان نقد وارد کرده است.

امام جمعه مشگین شهر با بیان این موضوع که روح جریان خطبه فدکیه قران کریم است، گفت حضرت زهرا (س) در مدت کوتاه زندگانی خویش تلاش کردند در جامعه اسلامی فرهنگ و معارف قرآن جاری و ساری باشد و مهم‌ترین عامل بدبختی جامعه دینی دوری از فرهنگ قرآنی است.

حجت الاسلام باوقار عنوان کرد: از مسؤولان جامعه اسلامی می‌خواهیم قرآن را معیار قرار داده و در حق دیگران غاصب نباشند.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: نماینده‌ای که به کشور و قانون و مصالح کشور علاقه‌مند نباشد مجلس و کشور را خراب می‌کند. نماینده تراز انقلاب نباید وام دار دیگران باشد لذا مردم باید نماینده‌ای کاربلد لایق، متدین و با معرفت را به مجلس بفرستند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ۱۲ آذر، روز قانون اساسی عنوان کرد: امام خمینی (ره) مظهر عقلانیت کامل بودند که در نظام مردم‌سالاری نمایان شد و در برابر دشمنان اسلام سرسخت ایستادگی کرد و امام به مردم نشان داد مالک جمهوری اسلامی مردم هستند و منتخبین مردم با تدوین قانون اساسی این کارا انجام دادند و مردم به قانون اساسی رای دادند و از آن حمایت کردند.

باوقار ضمن تبریک روز جهانی معلولان، از مسؤولان خواست به قشر معلولان توجه بیشتری کنند و با نگاه ویژه آن‌ها را دریابند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار