فراخوان عمومی دادگستری استان هرمزگان
تابناک هرمزگان_در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع اموال مردم به اطلاع عموم شهروندان محترم می رساند : در صورتی که در پارکینگ های سراسر استان وسیله نقلیه توقیفی دارند می توانند جهت رفع توقیف پیگیری و اقدام نمایند.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 30 November 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// دادگستری کل استان هرمزگان جهت مساعدت ؛ تسهیل و تسریع در رفع توقیف تمهیداتی به شرح ذیل پیش بینی نموده است .

۱ _ وسایل نقلیه ای که به هر دلیل حین توقیف ؛ سند رسمی آن در اختیار راننده خودرو نبوده است با دستور قضایی و ارائه قبض پارکینگ قابل ترخیص است .
۲_ در خصوص خودروهای فاقد بیمه نیز امکان ترخیص خودرو وجود داشته ولی استفاده از خودرو پس از ترخیص مشروط به صدور بیمه نامه است .
۳_ در خصوص افراد فاقد گواهینامه و توقیف خودروهای ایشان به این دلیل ؛ با اخذ و تکمیل فرم تعهد نامه عدم رانندگی تا زمان اخذ گواهی نامه ؛ امکان ترخیص خودرو یا موتور سیکلت وجود دارد .
۴_ در خصوص وسایل نقلیه ای که خلافی یا جرائم رانندگی بالایی دارند امکان اعتراض و رسیدگی در کمیسیون مربوطه و اخذ تخفیف و بخشش برخی از جرائم وجود دارد .
۵_ در خصوص هزینه پارکینگ ؛ تخفیف ها و مساعدت های قابل توجه ای به شرح ذیل در نظر گرفته شده است :
الف ) هزینه پارکینگ موتور سیکلت های توقیفی روزانه دو هزار تومان و در هر حال به هر میزان سابقه توقیف از سقف سیصد هزار تومان بیشتر نخواهد شد .
ب) هزینه پارکینگ خودرو هایی که تا پایان سال ۱۴۰۱ توقیف شده اند با هر میزان سابقه توقیف به شرح ذیل است :
* خودرو سواری ۲۵۰۰۰۰ تومان
* کامیونت ۳۵۰۰۰۰ تومان
* کامیون ۴۵۰۰۰۰ تومان

۶_ در خصوص هزینه احتمالی حمل توسط جرثقیل ؛ موضوع مشمول ۵۰ درصد تخفیف خواهد شد .
۷_ در خصوص خودرو ها و موتور سیکلت هایی که شرایط اداری ترخیص را ندارند( وسیله فاقد پلاک ؛ پلاک قدیم یا خودرو غیر قابل استفاده ) با اخذ تعهد نامه و احراز مالکیت حتی با داشتن قبض پارکینگ و ارائه سابقه بیمه خودرو امکان ترخیص وجود دارد .
۸ _ در خصوص وسایل نقلیه ای که با دستور قضایی توقیف شده اند ؛ با مراجعه به شعبه مربوطه امکان رسیدگی خارج از نوبت فراهم است .
۹ _ تمهیدات و شرایط فوق از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ فقط به مدت ۴۵ روز فراهم بوده و پس از آن در خصوص وسایل نقلیه ای که مالک آن مراجعه نکرده باشد به عنوان مجهول‌ المالک یا اعراض شده تلقی و وفق مقررات نسبت به فروش و طی مراحل قانونی اقدام خواهد شد .
شهروندان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعبه ویژه رسیدگی کننده این مهم واقع در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندر عباس مراجعه نمایند .

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار