کد خبر: ۱۱۴۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 30 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ، آمار معاینات انجام شده نزاع، طی هفت ماه سال‌جاری در استان را ۱۲ هزار و ۱۱ مصدوم نزاع که ۷۷۹۶ نفر مرد و مابقی زن هستند، اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی تصریح کرد : بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان ، بیشترین نزاع به ترتيب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با هزار و ۷۷۱، بابل با هزار ۴۸۶ و نوشهر، چالوس با عدد هزار و ۲۶۸ نفر و كمترين نزاع در شهرستان فریدون کنار با عدد ۲۲۳ نفر ثبت شده است.

خرداد بیشترین ماه

بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان، در خرداد با ۲ هزار و ۴ نفر، مرداد با هزار و ۸۳۴ و تیر با هزار و ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و شهریور ماه با هزار و ۴۷۶ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: درگیری‌های نه چندان جدی با موضوعات پیش پا افتاده عوارض و خسارات جدی و غیرقابل جبران برای فرد مضروب و مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی بسیار برای ضارب به همراه دارد.

عضو شورای قضایی استان، یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: میتوان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی‌ما‌بين را حل و فصل كنند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار