مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از اجرای ۲۰ عنوان برنامه طی ایام فاطمیه در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 28 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین با اشاره به برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برای ایام فاطمیه بیان کرد: «نقش مادری در تقویت پیوند‌های اجتماعی» محور محتوای تبلیغی برنامه‌های ایام فاطمیه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری۲۰ عنوان برنامه برای ایام فاطمیه در سطح استان قزوین افزود: محتوا‌های تبلغی آماده شده توسط شبکه‌های مختلف تبلیغی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از جمله شبکه هیئات مذهبی، شبکه امامان روستا و محلات، شبکه موسسات و خانه‌های قرآنی، شبکه مبلغین و مبلغات و همچنین کانون‌های فرهنگی تبلیغی به آحاد مردم منتقل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: برای محتوای تبلیغی برنامه‌ها کتاب‌های هم در نظر گرفته شده که به صورت مکتوب یا در فضای مجازی در اختیار کنشگران عرصه تبلیغ قرار می‌گیرد از جمله کتابی تحت عنوان «زیر سایه مادر» که به بازخوانی نقش مادرانه‌های فاطمی در تقویت پیوند‌های اجتماعی می‌پردازد و در این محتوای تبلیغی سعی شده تا سیره فاطمی و بخشی از عظمت ایشان به تصویر کشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین محتوایی تحت عنوان «ظلم خاموش» با محوریت بررسی جایگاه زن در اسلام و در غرب و اثبات وجود ظلم خاموش در حق زنان در نگرش‌های غیراسلامی آماده شده است و از طریق کل شبکه‌های تبلیغی استان قزوین همچون هیئتی‌ها، خطبا، اهل منبر، قرآنی‌ها، مادحین و شبکه کانون‌های فرهنگی تبلیغی به آحاد مردم منتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام پورآرین خاطرنشان کرد: محتوای دیگری با عنوان «ما مدعی هستیم» آماده شده که به تبیینی متفاوت از جایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: محتوایی با عنوان «زن اگر مادر باشد» با هدف بررسی سیره فاطمه زهرا (س) برای بیان دستاورد‌ها و منافع مادری و اثبات این حقیقت که تا زن، مادر نشود کامل نمی‌شود تدارک دیده شده است که جهت انتقال به آحاد جامعه در اختیار شبکه‌های تبلیغی قرار می‌گیرد.

این مسوول بیان کرد: محتوای «مادر اگر مادر باشد» با محوریت الگوگیری از مادرانه‌های حضرت زهرا (س) برای اصلاح و تقویت روحیه مادری به عنوان بهترین راه حل عمق بخشی به پیوند‌های اجتماعی و انتشار نشریه عهد در فضای مجازی با هدف تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در مساله زن برای ایام فاطمیه آماده شده است.

برگزاری «دوره توانمندسازی ماه» برای مدیران هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی

وی در ادامه عنوان کرد: برگزاری دوره آموزش و توانمندسازی برای مدیران هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی به مناسبت ایام فاطمیه تحت عنوان «دوره توانمندسازی ماه» در روز‌های هفتم، هشتم و نهم آذر ماه با شرکت اساتید برجسته کشوری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

حجت‌الاسلام پورآرین تاکید کرد: هجمه همه جانبه دشمن در مسئله زن سال گذشته با رمز گفتمانی زن، زندگی، آزادی آغاز شد لذا به همین جهت مجموعه کنشگران تبلیغی و تبیینی به این جمع‌بندی رسیدند که بازخوانی مجددی در مورد نقش زن و نقش مادری از دیدگاه اسلام صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: برگزاری پویش «نشر خوبی‌ها» با محور موضوع معجزه مادری با هماهنگی مجموعه رسانه‌های استان، پویش معرفی کتاب در هیئات با محوریت موضوع فلسطین و جایگاه نقش مادری، ساماندهی روضه‌های خانگی و توانمندسازی مدیران روضه‌های خانگی در سطح استان و برگزاری دوره توانمندسازی برای مادحین ترحیم خوان در این ایام از دیگر برنامه‌هاست.

بیش از ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در ایام فاطمیه بیش از ۲۰۰ مبلغ تخصصی به مناطق مختلف شهری و روستایی و همچنین ادارات و مدارس سطح استان اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: دوره رسالات با هدف آموزش و توانمندسازی خواهران طلبه مبلغه با محوریت مباحث عفاف و حجاب و عملیات محتوایی ایام فاطمیه در روز‌های نهم و دهم آذر ماه در قزوین برگزار می‌شود.

اجرای برنامه و محافل قرآنی به یاد شهدای غزه در ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام پورآرین ادامه داد: اجتماع مدیران هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت (ع)، اجرای برنامه و محافل قرآنی به یاد شهدای غزه با محور گفتمانی ایام فاطمیه، دوره آموزشی کنشگری ویژه امامان محله و روستا و مبلغان، برگزاری اجتماع دختران نوجوان به مناسبت ایام فاطمیه و تجمع هیئت‌های نوجوانانه و ارتباط گیری با تشکل‌های دانش‌آموزی دخترانه در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

تجمع مادران و فرزندان قزوینی برای حمایت از مادران و فرزندان فلسطینی

وی خاطرنشان کرد: تجمع مادران و فرزندان با موضوع حمایت از مادران و فرزندان غزه برای اجرا در ایام فاطمیه پیش‌بینی شده که ۲۴ آذر ماه در پیاده راه میدان آزادی قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های بانوان فاطمی با موضوع نقش زنان در پیوند‌های اجتماعی با تاسی از سیره اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) و برگزاری نشست فعالان حوزه جمعیت و فرزندآوری برای ایام فاطمیه در نظر گرفته شده است.

برگزاری مجموعه همایش‌های تبیینی «راوی» در کلیه شهرستان‌های استان

وی عنوان کرد: مجموعه همایش‌های تبیینی تحت عنوان همایش راوی در کلیه شهرستان‌های استان قزوین با هدف ترویج فرهنگ فاطمی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پورآرین در پایان تصریح کرد: آنچه در ایام فاطمیه در قالب اجرای برنامه‌های مختلف به آحاد مردم منتقل خواهد شد در واقع مباحثی است که از هیئت‌های اندیشه ورز تمام استان‌ها به تهران منتقل شده و به بازخوانی نقش مادرانه زنان ایرانی می‌پردازد؛ چراکه مشاهده می‌شود این موضوع در جریان تبلیغات رسانه‌ای دشمن مورد هجمه قرار گرفته و بعضا زن خانه دار یک زن بیکار و منزوی معرفی می‌شود در حالیکه جایگاه ممتاز مادری و همسری دارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار