طی ۱۰ روز، تعداد رسمی شهدای غزه از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر به ۱۱۰۷۸ نفر رسید. این رقمی است که وزارت بهداشت غزه، در ۱۰ نوامبر گزارش داد. . پس از آن شمارش متوقف شد، وزارت بهداشت قادر به آمارگیری و گزارش شهدا نبود. در ۲۱ نوامبر، دفتر رسانه‌ای غزه به جای وزارت بهداشت، اعداد جدیدی را گزارش کرد. به گفته آنها، آخرین آمار شهدا ۱۴۵۳۲ نفر است.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 27 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، گزارش کرد. به گفته آنها، آخرین آمار شهدا ۱۴۵۳۲ نفر است.

تعداد شهدای اعلام شده شامل کشته‌شدگان در کرانه باختری نمی‌شود. علاوه بر این، حدود ۷۰۰۰ نفر مفقود شده‌اند. مقامات می‌گویند بسیاری از آنها زیر آوار مدفون هستند.
5 جایزه 10 میلیون تومانی روبیکا با پیش بینی نتیجه بازی النصر-پرسپولیس!
5 جایزه 10 میلیون تومانی روبیکا با پیش بینی نتیجه بازی النصر-پرسپولیس!

پیش بینی بازی
yektanet-logo-signتبلیغ

امرسون بروکینگ، تحلیلگر شورای آتلانتیک در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: بر اساس خوش‌بینانه‌ترین تخمین ارتش اسرائیل، ۸۶ درصد از ۱۴۰۰۰ کشته‌شده در غزه توسط بمب‌های اسرائیلی از ۶ اکتبر تاکنون غیرنظامی هستند.

ممکن است آمار واقعی شهدا از ۲۰۰۰۰ نفر فراتر برود. به گفته سازمان پزشکان بدون مرز، مراکز بهداشتی غزه تنها ظرفیت ۳۵۰۰ تخت را دارد. دفتر رسانه‌ای غزه می‌گوید ۳۵۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند، این بدان معناست که بسیاری از آنها درمان مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند. چندین بیمارستان غزه در این درگیری‌ها مورد اصابت قرار گرفته و بسیاری از کارکنان آنها نیز کشته شده‌اند.

به گفته تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از ۱۰۰ امدادگر سازمان ملل کشته شده‌اند.

در هشتم نوامبر، یکی از اعضای تیم تحقیقات دولت بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره گفت که «بسیار محتمل» است شمار کشته‌ها «حتی بیشتر از آنچه گزارش شده» باشد.

در ۲۷ اکتبر، وزارت بهداشت غزه فهرستی از ۷۰۲۸ نفر را که تا آن روز کشته شدند، منتشر کرد که شامل نام، جنسیت، سن و شماره شناسایی رسمی آنها بود. بیش از ۲۹۰۰ نفر از آنها کودک هستند.

مقامات غزه در آخرین به روز رسانی خود اعلام کردند که ۵۸۴۰ کودک کشته شده‌اند. اگر همین سهم از ۷۰۰۰ ناپدید شده، کودک باشند و واقعاً کشته شده باشند، تعداد کل کودکان کشته شده به بیش از ۸۰۰۰ نفر می‌رسد. تعداد عظیم مرگ و میر کودکان غزه، از جمله، نشان‌دهنده جوانی جمعیت آن است. این یکی از جوان‌ترین مکان‌های روی زمین است. تقریباً نیمی از جمعیت آن کمتر از ۱۸ سال سن دارند. غزه همچنین پرجمعیت است و جنگ شهری اغلب مخرب و خونین است - و بمباران رژیم صهیونیستی به طور غیرعادی شدید بوده است. اگر جنگ پس از آتش‌بس از سر گرفته شود، تلفات وحشتناک همچنان بیشتر خواهد شد.

روزنامه گاردین هم در گزارشی نوشت، توقف چهار روزه درگیری‌ها قرار است در ساعت ۷ صبح روز سه‌شنبه پایان یابد. در بسیاری از زمینه‌ها این انتظار وجود دارد که این وقفه برای چند روز تمدید شود. تخمین زده می‌شود که ۴۰ کودک و زن دیگر که سرباز نیستند و تحت پوشش توافق اولیه قرار نگرفته‌اند، زمینه را برای آزادی مرحله‌ای بیشتر فراهم کنند، اما ارتش صهیونیستی آشکارا تمایل خود را برای از سرگیری جنگ نشان داده است.

هرگونه شروع مجدد جنگ عواقب فاجعه‌باری برای غیرنظامیان غزه خواهد داشت که در حال حاضر از یک بحران انسانی شدید رنج می‌برند. آنها نماینده اکثریت قریب به اتفاق ۱۳۰۰۰ نفری هستند که در جنگ هفت هفته‌ای کشته شدند، رقمی که تقریباً با ۱۲۰۰۰ کشته ثبت‌شده در عراق در سال ۲۰۰۳، سال تهاجم به رهبری آمریکا قابل مقایسه است.

تحلیل‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ۴۰ تا ۵۰ درصد از ساختمان‌ها در شمال غزه مورد اصابت قرار گرفته‌اند. تمرکز بعدی ارتش صهیونیست، جنوب است، جایی که غیرنظامیان فلسطینی قرار بود به آنجا فرار کنند، و به‌ویژه خان یونس، شهری که تل‌آویو معتقد است مقر رهبر حماس، یحیی السنوار، در آن قرار دارد. هفته گذشته، تل‌آویو از غیرنظامیان که بسیاری از آنها قبلاً یک بار آواره شده بودند، خواست تا شهر را ترک کنند.

کاشت ابرو با بیشترین تخفیف فقط تا پایان امشب! (فقط کافیه فرمو پر کنی)
کاشت ابرو با بیشترین تخفیف فقط تا پایان امشب! (فقط کافیه فرمو پر کنی)

تخفیف بگیر!
yektanet-logo-signتبلیغ
هرگونه تصمیم برای شروع مجدد جنگ با کابینه جنگ اسرائیل به رهبری نتانیاهو است. مشخص نیست که آیا حمله نظامی به خان یونس می‌تواند هدف صهیونیست‌ها در نابودی حماس را برآورده کند یا در واقع در منطقه شلوغی مانند غزه که ۱.۷ میلیون نفر از ۲.۳ میلیون نفر در آن آواره شده‌اند، عملی است یا خیر.

هلیر، کارشناس خاورمیانه وابسته به مؤسسه رویال یونایتد سرویسز (Royal United Services)، می‌گوید: «از بین بردن کامل این حماس کار ساده‌ای نیست. سوال این است که به چه قیمتی و با چه تعداد از مردم؟ این قیمت خوشایند نیست. ما قبلاً شاهد کشته شدن تعداد وحشتناک غیرنظامیان بوده‌ایم.»

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار