مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل گفت: با توجه به پیامدها و آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر پیری جمعیت در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سیاست، ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت یک ضرورت است.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 26 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، افسانه جهانی ظهر امروز در اولین دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت در استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت شبکه‌سازی در حوزه جمعیت و ضرورت تربیت کارشناس و مبلغ توانمند برای اقناع‌سازی و ایجاد انگیزه نسبت به مسأله فرزندآوری، دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت با مشارکت برخی از دستگاه‌های اجرایی در استان اردبیل برگزار شد.

وی افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته طرح کنترل جمعیت و تحدید نسل در کشور با مشاوره اندیشمندان غربی برای حفظ سلطه و قدرت خود اجرا شد و در حال حاضر جمعیت کشور ما با سرعت زیادی به‌سمت پیری حرکت می‌کند.

هوشیارسازی و پاسخ به سوالات، گامی موثر برای مقابله با تهدیدات جمعیتی است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: در صورتی که جامعه نسبت به این موضوع احساس خطر نکند، پیامد‌ها و آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر پیری جمعیت در حوزه‌های اقتصاد، امنیت، فرهنگ و سیاست خود را نشان خواهد داد که در این راستا ایجاد گفتمان و تشکیل پایگاه فرهنگی در بحث جمعیت ضروری است.

جهانی تصریح کرد: با توجه به چالش‌های فرهنگی و گره‌های ذهنی اقشار مختلف، هوشیارسازی و پاسخ به سوالات، گامی موثر برای موفقیت در خصوص مقابله با تهدیدات جمعیتی خواهد بود و باید کنش‌گران در شهرستان‌ها نسبت به طراحی برنامه اقدام کرده و با شناختی که از شهرستان خود دارند، بر موضوعات اولویت‌دار تمرکز کنند.

دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت برای فعالیت در شهرستان‌ها برگزار شد

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در بحث جمعیت در حال جنگ هستیم و لازمه پیروزی در جنگ داشتن نیت الهی، انگیزه قوی و روحیه جهادی است، لذا باید کنش‌گران جمعیت با اتحاد و همدلی در جهت افزایش نسل مهدوی تلاش کنند.

اولین دوره تربیت مربی کنش‌گر جمعیت به‌مدت ۲ روز با حضور اساتید کشوری و کنش‌گران شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار