مسوول اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، 182 عنوان برنامه و مراسم عزاداری و سوگواری آن حضرت در شیروان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 25 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، علی معلم، مسوول اداره تبلیغات اسلامی شیروان اظهارکرد: به‌مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم عزاداری و سوگواری آن حضرت در شیروان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی ۲۲ ایستگاه صلواتی در ۲۲ نقطه شیروان، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی شیروان، در نظر دارد نمایشگاه دختران سرزمین را نیز در ۱۲ نقطه شهر برگزار کند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شیروان افزود: علاوه بر دسته‌روی در شهر‌های شیروان، خانلق، زیارت، لوجلی و قوشخانه، در ۲۰ روستا نیز دسته‌روی انجام خواهد شد.

معلم در ادامه به گفتمان‌سازی با موضوع بصیرت فاطمی و عفت فاطمی در ۵۸ مسجد شیروان اشاره و بیان کرد: طرح الگوسازی منصوره آسمانی در ۴۵ پایگاه اموزشی برگزار خواهد شد.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شیروان، همچنین از اعزام مشاور خانواده به ۲۵ پایگاه فرهنگی خبر داد و گفت: از اساتید کشوری حوزه علمیه قم دعوت بعمل آمده تا در مساجد، هیئات مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات، سیره حضرت فاطمه (س) را تبیین کنند.

وی از پویش دوم این ایام خبر داد و تصریح کرد: نذر فاطمی مادران با پخت غذا در منزل و توزیع آن بین افراد کم‌برخوردار انجام می‌شود.

این مقام مسئول قرائت حدیث کسا با شعار و رمز عملیات‌های دهه فاطمیه با شعار نقش مادری در تقویت پیوند اجتماغی را جزو پویش سوم این دهه بیان کرد.

گفتنی است، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) طبق بعضی روایات ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر (ص) و طبق بعضی روایات نیز ۹۵ روز پس از رحلت آن حضرت بوده است. بر همین اساس طبق روایات نخست، روز ۱۳ جمادی الاول و طبق روایات دوم، سوم جمادی الثانی به عنوان تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) عنوان شده است و عزاداری‌ها در ایام ۱۳ جمادی الاول به عنوان دهه اول فاطمیه و در سوم جمادی الثانی به عنوان دهه دوم فاطمیه برگزار می‌شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار