مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: بوشهر با ۹۸ درصد آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار یکی از استان های برتر کشور است.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 25 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عزم دولت سیزدهم در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت زدایی، اظهار داشت: ۱۲۳ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر در این دولت زیرسازی، بهسازی و آسفالت شد.

وی افزود: بوشهر با ۹۸ درصد آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار یکی از استان‌های برتر کشور است و با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا مسیر‌های دسترسی روستایی ارتقا می‌یابد.

اخترشناس گفت: امسال باید ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شود که اکنون با ۷۶ درصد تحقق این هدف گذاری ۲۳ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده است.

وی عنوان کرد: از دو مصوبه راه روستایی در سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر، تکمیل محور ریز به سرچشمه اجرایی شد و بازگشایی محور ریز به دژگاه به عنوان مسیر جدید جنوب بوشهر به فارس نیز ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به چهار مصوبه روستایی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور، افزود: بهسازی و روکش محور باغانی تا دهه فجر افتتاح می‌شود و پیمانکار بهسازی مسیر شنبه به ناصری در شهرستان دشتی انتخاب شده است.

اخترشناس گفت: بازگشایی و آسفالت محور ریز به دژگاه با برآورد اعتباری ۱۷۰ میلیارد تومان در مرحله مناقصه و بهسازی و آسفالت محور شیرینی به گله دار در مرحله مطالعه است.

وی افزود: ۳۸ پروژه راه روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر فعال است که مهمترین آن‌ها محور‌های هاله-عسلویه، گزدراز- شیخیان، باغان-سرچشمه، ریز-دژگاه، انبارک-قنبری، حسینکی-احمدی، دهقاید-نظرآقا، پرجونک، باغ تاج، طلحه- شاه پسرمرد، مال محمود-گمارون، بدون به چهار راه بی بی حکیمه است.

به گزارش فارس، از مجموع چهارهزار و ۴۴۹ کیلومتر راه‌های استان بوشهر، سه هزار و ۲۵۴ کیلومتر آن راه‌های فرعی و روستایی است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار