بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای ۸ شهر استان تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا قرار دارد و تهران با شاخص ۱۲۷ در وضعیت نارنجی است.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 25 November 2023

به گزارش تابناک تهران، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت هم‌اکنون در وضعیت نارنجی یعنی ناسالم برای گروه‌های حساس و روی عدد ۱۲۷ قرار داد.

بر اساس این گزارش قرچک با شاخص ۱۷۰، پاکدشت با شاخص ۱۵۲، باقرشهر با شاخص ۱۷۳، ورامین با شاخص ۱۵۹، دماوند با شاخص ۱۵۴، ملارد با شاخص ۱۵۷، شهریار با شاخص ۱۵۵ و لواسانات با شاخص ۱۶۰ در وضعیت قرمز آلودگی یعنی ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارند.

همچنین رباط کریم با شاخص ۱۰۵ و پردیس با شاخص ۱۲۳ در وضعیت نارنجی قرار دارند که طبق توصیه شرکت کنترل کیفیت، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۹ روز هوای پاک، ۱۷۶ روز هوای قابل قبول، ۵۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۶ روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار