رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: در جهت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح، سازش، عفو و گذشت میان دانش آموزان و فرهنگیان تفاهم نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش و توسعه حل اختلاف استان اردبیل امضا شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ 21 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام سید حسین علوی ظهر امروز در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین توسعه حل اختلاف و آموزش و پرورش، اظهار کرد: تفاهم نامه منعقده بین آموزش و پرورش و دستگاه قضایی استان نقطه آغازی برای همکاری‌های موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و نهادینه سازی فرهنگ سازش و گذشت است و این تفاهم نامه ظرفیت خوبی است که امیدواریم روی کاغذ نماند و اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: عرصه احقاق حق و اجرای عدالت بسیار خطیر و سنگین است و هر چه قدر در این راه تلاش شود یقیناً در سیر خداوند متعال قدم برداشته‌ایم.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل ادامه داد: سوق دادن اختلافات مردم به سمت و سوی سازش یکی از سیاست‌های الویت دار دستگاه قضایی هست که در این زمینه توفیقات ارزشمندی هم حاصل شده است و در این خصوص از بیشتر ظرفیت‌ها از جمله صلح یاران، ریش سفیدان، متنفذین، روحانیون و سایر افراد تاثیر گذار بهره گرفته‌ایم.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تاکید کرد: وقتی اختلاف با سازش خاتمه پیدا می‌کند قلع ماده نزاع به معنای واقعی اتفاق می‌افتد و کینه و کدورت بین طرفین از بین می‌رود.

حجت الاسلام علوی گفت: این تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و توسعه حل اختلاف منعقد شده است تا از ظرفیت صلح یاران و مربیان آموزش و پرورش در راستای اصلاح ذات البین استفاده شود و اکنون مدارس و آموزش و پرورش بهترین نقطه برای انتقال فرهنگ و آموزش است چرا که معلمان و مربیان می‌توانند کار‌های بسیار خلاقانه‌ای انجام دهند.

وی اضافه کرد: اهدافی که برای این تفاهم نامه تعریف شده است اعتلای فرهنگ آشتی، صلح و سازش و تقویت روحیه اخوت و تعاون و همچنین ارتقای مهارت‌های حل اختلاف برای مربیان، معلمان و دانش آموزان در صلح و مصالحه پایدار می‌باشد، همچنین برقراری ارتباط بین صلح یاران آموزش و پرورش با ضابطین هم در اجرای بهتر این طرح می‌تواند بسیار موثر و کمک کننده باشد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار