مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از راه اندازی 15 سامانه جدید و تعویض 15 دوربین نظارتی تصویری جاده‌ای در محورهای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 20 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مهرداد جهانی اظهار کرد: نظارت و رصد برخط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل استفاده از دوربین‌های نظارتی باعث ارائه خدمت رسانی بهتر و آسان تر در مواقع ضروری به کاربران جاده‌ای می‌شود.
وی افزود :به زودی 364 دستگاه دوربین نظارت تصویری، 820 سامانه تصویربرداری ثابت و 200 سامانه ثبت تخلفات سرعت و پلاک خوان در جاده های بین شهری کشور نصب و 617 دوربین نظارت تصویری جایگزین دوربین های قدیمی می شوند که در همین راستا طی برنامه‌ریزی صورت گرفته، سهم استان مرکزی از نصب و تعویض دوربین‌های نظارتی، 30 دستگاه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه اغلب نقاط تعیین شده در استان در مناطق مهم از جمله گردنه‌ها، نقاط مه‌گیر و دارای شرایط خاص جوی و نقاط پرحادثه است، ادامه داد: این 30 سامانه به دو بخش شامل نصب 15 دوربین نظارتی جدید و تعویض 15 دستگاه دوربین نظارتی تصویری و به روزرسانی آن تقسیم می شود که مجموع اعتبار این پروژه بالغ بر 150 میلیارد ریال از منابع اعتباری ملی است.

جهانی خاطرنشان کرد: در همین راستا مناقصه طرح اجرای این پروژه انجام شده و در مراحل تایید پیمانکار قرار دارد و بعد از تعیین تکلیف پیمانکار سامانه های نظارتی تا یک سال آینده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن 15 دستگاه جدید تعداد سامانه های نظارتی تصویری استان به 49 دستگاه ارتقا می یابد، اضافه کرد: علاوه بر اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون محورهای شازند - آستانه، کنارگذر شمالی اراک، ساوه-بوئین زهرا محدوده روستای ملارد و گردنه نقره‌کمر تفرش با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال مجهز به دوربین تصویری نظارتی شده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی همچنین در خصوص مدیریت هوشمند راه‌های استان اضافه کرد: در سطح استان 86 دوربین ثبت تخلف مجهز به سیستم محاسبه میانگین سرعت و پلاک‌خوان، 70 سامانه ترددشمار برخط و 4 سامانه توزین هوشمند (wim) به منظور رصد و جلوگیری از تردد ناوگان حمل کالا با تناژ اضافه فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار