رییس کل دادگستری استان یزد گفت: با رضایت اولیا دم، یک فقره پرونده قتل در شهر عقدا به سازش ختم شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 20 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، غلامعلی دهشیری اظهار کرد: با پیگیری های موثر و تلاش های مستمر و بی وقفه ی شورای صلحی زندان و همچنین کمک خیرین و صنایع در تامین دیه، پرونده یک فقره قصاص نفس در عقدا به سازش رسید.
وی ضمن تقدیر از اعضای شورای حل اختلاف زندان اردکان و شهر عقدا و تلاش های رئیس دادگاه عمومی عقدا در به سرانجام رساندن این سازش، گفت: شیرنی سازش و نجات یک انسان بسیار بزرگ است اما در پس این شیرینی باید تلاش های مستمر و خستگی ناپذیر بسیاری از عوامل را هم دید که برای هماهنگی و جلب نظر مساعد اولیاء دم بارها و بارها اقدام می کنند.
این مقام قضایی با اشاره به سند تحول قضایی که به مقوله گسترش ظرفیت های صلح و سازش اشاره دارد، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی و رسالت ذاتی شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و دیگر نهادهای سازشی ترویج، تقویت روحیه سازش پذیری و مصالحه در بین شهروندان است که علاوه بر کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا رضایت مندی مراجعین را نیز به دنبال دارد.
وی ابراز کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوانی که در زمینه صلح و سازش در استان یزد وجود دارد و با توجه به روحیه گذشت و مصالحه در بین مردم و بهره گیری از ظرفیت روحانیون، بزرگان، متنفذین و مصلحین و از همه مهمتر ظرفیت استفاده از شورای صلحی در زندان، پرونده‌های متعددی در شورا‌های حل اختلاف استان یزد با صلح و سازش مختومه شده است.
دهشیری در پایان از مساعی اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف ویژه زندان اردکان و شهر عقدا که بی بدیل در این امر صلح و سازش فعالیت نمودند تقدیر و تشکر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار