مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تجهیز محور شازند-آستانه به دوربین نظارتی تصویری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 18 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی، مهرداد جهانی اظهار داشت:با تجهیز شدن محور شازند-آستانه به دوربین نظارتی تصویری و با بهره برداری از آن تعداد سامانه های نظارتی تصویری استان به 34 دستگاه افزایش یافت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر سامانه منصوب در محور شازند - آستانه، سه دوربین نظارت تصویری با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در محورهای کنارگذر شمالی اراک، ساوه-بوئین زهرا محدوده روستای ملارد و نقره‌کمر تفرش نصب و راه‌اندازی شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه هزینه نصب و راه اندازی دوربین محور شازند-آستانه بالغ بر 7 میلیارد ریال شده است، ادامه داد: رصد مستمر و آنلاین جاده‌ها یکی از مزایای نصب دوربین به خصوص در فصل بارش هاست و باعث کمک رسانی بهتر و اقدام سریع تر راهداران در زمان های برفی است.

جهانی همچنین یادآور شد: بیشترین دوربین های نظارتی تصویری به منظور اهمیت خدمت رسانی و باز شدن مسیرهای مسدود شده در روزهای برفی، در محورها و گردنه های حساس و پربارش برف نصب شده تا از رفت و آمد غیر ضرور برفروب ها جلوگیری کرد.
وی همچنین در خصوص مدیریت هوشمند راه‌های استان اضافه کرد: در سطح استان 86 دوربین ثبت تخلف مجهز به سیستم محاسبه میانگین سرعت و پلاک‌خوان، 70 سامانه ترددشمار برخط و 4 سامانه توزین هوشمند (wim) به منظور رصد و جلوگیری از تردد ناوگان حمل کالا با تناژ اضافه فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار