معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ابتدای سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه بودیم، اما در حال حاضر همه مدارس استان دارای معلم هستند.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ 14 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند در نشست شوارای آموزش و پروش با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در ۸ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با حضور ۱۴ هزار معلم آغاز شد افزود: کمبود معلم در ابتدای سال تحصیلی جدید با کمک ماده ۲۰ جبران شد و پنج هزار و ۲۰۰ ساعت کلاس درس به صورت حق‌التدریسی به شاغلین و بازنشستگان واگذار شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه درگذشته گرایش دانش‌آموزان به رشته ریاضی پایین بود اضافه کرد: هم اکنون در رشته ریاضی یک درصد رشد داشتیم، در رشته تجربی گرایش دانش‌آموزان از ۴۴ به ۴۱ درصد کاهش یافت و ۵۱ درصد گرایش‌ها هم به رشته علوم انسانی بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این نشست با اشاره به اینکه سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری را پیگیری خواهیم کرد گفت: شهرداری‌ها از جمله شهرداری گچساران پاسخگو باشند که به چه دلیل سهم آموزش و پرورش را پرداخت نکرده است.
هاشمی مهر افزود: شهرداری یاسوج با وجود اینکه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما سهم آموزش و پرورش را پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، امکانات و تجهیزات مدارس به خصوص سیستم گرمایشی استاندارد در مدارس مناطق سردسیری را در اولویت قرار دهند.
در این نشست مصوب شد شهرداری یاسوج ۳۰ دستگاه ون جدید برای رفع مشکل سرویس مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار