مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی گفت: ۷۰ واحد مسکونی در شهر جدید امیرکبیر در راستای تامین مسکن مورد نیاز متقاضیان ۲۲ بهمن امسال افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 14 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حمید انعامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد شاهد ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن ملی در استان هستیم به طوری که امسال در اراک، ساوه و سایر نقاط استان در ایام‌ الله دهه فجر و تا انتهای سال شاهد افتتاح واحدها خواهیم بود.

او افزود: بیش از دو هزار نفر در سامانه جوانی جمعیت ثبت نام کردند که تاکنون نزدیک به ۵۰۰ نفر از مزایای قانون جوانی جمعیت از جمله تخصیص زمین استفاده کرده و امیدواریم تا انتهای سال بیش از هزار قطعه زمین به واجدین شرایط این طرح تخصیص یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تلاش می‌شود تا افراد واجد شرایط برای دریافت مسکن ساماندهی شوند و در چهار سال اول، حداقل زمین افراد متقاضی تامین شود.

انعامی گفت: این استان در اجرای اقدام ملی مسکن و هم نهضت ملی، یک متر زمین آماده سازی شده نداشت که با انواع روش‌ها تامین زمین در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی نیز گفت: ۷۰ واحد مسکونی در شهر جدید امیرکبیر در راستای تامین مسکن مورد نیاز متقاضیان ۲۲ بهمن امسال افتتاح می‌شود.

میرزائی افزود: یک هزار و ۱۳۱ واحد مسکن مهر ویلایی در شهر جدید امیر کبیر ساخته شده که حدود ۱۳۰ واحد از آن دچار برخی مشکلات هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی با بیان اینکه، آماده سازی ۹۸ هکتار زمین در شهر جدید مهاجران به ۱۰۰ درصد رسیده است، ادامه داد: در شهر امیرکبیر به عنوان نگین سبز هفتاد قله و تنها شهر ویلایی کشور، ۶۰ هکتار آماده سازی شده است.

میرزایی افزود: استان مرکزی تنها استان در سطح کشور است که دارای ۲ شهر جدید است، برخی از کارها در شهرهای جدید به عنوان تعهدات از دوره‌های قبل باقی مانده است.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که در سال‌های قبل رسیدگی نشد، پایان کار پروژه‌های مسکن مهر شهر مهاجران است که پیگیری شد و از سازمان نظام مهندسی انتظار است با توجه به اینکه هزینه نظارت به حساب سازمان نظارت واریز شده در این خصوص همکاری کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی گفت: آماده‌سازی برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در شهر مهاجران به ۱۰۰ درصد رسیده و تامین زمین نیز انجام شده و برای حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد با پیمانکاران صنعتی‌ساز، قرارداد منعقد بسته شده است.

میرزایی افزود: ۹۷ قطعه در محله ۲ شهر جدید امیر کبیر در راستای جوانی جمعیت واگذار شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار