معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی بستر رودخانه و دیواره‌های ساحلی در محور خسارت دیده از سیل در محورچمن بید به جنگل گلستان مورد نیاز است.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 12 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ظهر امروز در بازدید ازمحور سیل زده چمن بید به جنگل گلستان اظهارکرد: بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی بستر رودخانه و دیواره‌های ساحلی در محور خسارت دیده از سیل در محورچمن بید به جنگل گلستان مورد نیاز است.

وی گفت: محور چمن بید به جنگل گلستان، از نظر راه ارتباطی استان‌های خراسان‌شمالی و گلستان بسیار حیاتی است که با فعالیت‌های شبانه‌روزی، طی ۳ هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشی از ایمن‌سازی بستر رودخانه و دیواره‌های ساحلی بر عهده این سازمان و بخش دیگری بر عهده شرکت زیرساخت است و با هماهنگی‌هایی که در تهران انجام می‌شود این پروژه به صورت اصولی و ایمن اجرا خواهد شد تا دیگر شاهد تخریب جاده در اثر وقوع سیل نباشیم.

رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز به شکل ملی در اختیار استان قرار می‌گیرد تا پروژه سریعتر انجام شود و بخشی هم مدیریت بحران از طریق استانداری یا ملی هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به این که در ۱۵ سال گذشته نیز این مسیر سابقه تخریب در اثر سیلاب را داشته، بیان داشت: با توجه به بهره‌گیری استان از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، صرفا برای بازگشایی مسیر حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز باشد.

امانی ادامه دا‌د: ایمن‌سازی محور خسارت دیده چمن بید به جنگل گلستان طی دو پروژه اجرا می‌شود که شامل ایمن‌سازی وضعیت جاده بوده که در حال انجام است و اجرای ۵ کیلومتر از دو راهی دشت تا تونل که جزو پروژه‌های بلند مدت شرکت زیر ساخت است.

وی یادآورشد: ایجاد مسیر‌های جایگزین در خصوص مدیریت بحران در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آغاز شده و جزو مطالعات این سازمان است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار