نایب رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی:
نایب رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت:: بازارهای زیادی را در افغانستان از دست داده‌ایم، امروز در حالی در کنیا و آفریقا به دنبال جذب بازار صادراتی هستیم که افغانستان، به عنوان بازاری که در دسترس ماست، نادیده گرفته می‌شود، در تمامی صنایع این موضوع وجود دارد و در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو در ابتدای راه هستیم لذا بایستی به چاره‌اندیشی برای جلوگیری از هدررفت فرصتها بپردازیم.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 04 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، آذر کیانی نژاد در نشست کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی استان با اعلام این خبر اظهارکرد: داروهای ایرانی ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات به افغانستان دارند اما متأسفانه جدی نگرفتن بازار داروی افغانستان و نبود نظارت موجب محرومیت فعالان اقتصادی از این بازار و افزایش قاچاق شده است.
کیانی نژاد افزود: به‌طوری که در نبود هیچ‌گونه نظارتی، افغانستانی ها به‌راحتی از برخی داروخانه‌ها یا شرکتهای پخش به‌ صورت ریالی دارو می‌خرند و به کشور خودشان می‌برند.
وی ادامه داد: بازارهای زیادی را در افغانستان از دست داده‌ایم، امروز در حالی در کنیا و آفریقا به دنبال جذب بازار صادراتی هستیم که افغانستان، به عنوان بازاری که در دسترس ماست، نادیده گرفته می‌شود، در تمامی صنایع این موضوع وجود دارد و در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو در ابتدای راه هستیم لذا بایستی به چاره‌اندیشی برای جلوگیری از هدررفت فرصتها بپردازیم.
نایب رییس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در کنار دارو، سایر حوزه های مرتبط به سلامت مانند گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، خدمات فنی مرتبط با نگهداری تجهیزات پزشکی، آموزش‌های تخصصی حوزه درمان فرصت‌هایی است که تاکنون مغفول مانده و باید برای رشد صادرات کشور در این حوزه‌ها به افغانستان برنامه‌ریزی‌های جدی و منظم انجام داد.
رئیس اداره بازرگانی خارجی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استان در ظرفیت‌های پزشکی، گردشگری سلامت و دارو یکی از قطب‌های کشور است، از سویی افغانستان به برخی کمک‌های دارویی و درمانی نیاز دارد لذا می‌توان در این عرصه وارد شد و ارتباطات بیشتری در عرصه پزشکی از جمله تامین اقلام مورد نیاز افغانستان ایجاد کرد.
محمدعلی امیرفخریان افزود: صندوق حمایت از صادرات در راستای حمایت از صادرات و سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی، خدماتی از جمله بیمه و تضامین را ارائه می‌دهد هر چند که این صندوق برای ارائه خدمت باید اعتبارسنجی کند و این موضوع یکی از چالشهای ما در افغانستان است زیرا نمی‌توانیم اطلاعاتی در خصوص شریک افغانستانی خود از جمله گردش حساب وی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار