دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در حال حاضر ۹۴ منطقه آزاد و ویژه مصوب در کشور داریم که در طول سال‌های گذشته زحمات زیادی در این مناطق کشیده شده و در دو سال دولت سیزدهم مناطق آزاد از کج کارکردی‌های فاصله گرفته و اقدامات بزرگی در این مناطق شکل گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 29 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، حجت‌الله عبدالملکی عصر امروز در مراسم معارفه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی رفاه مردم را به همراه خواهد داشت و این موضوع مسائله مهم نظام اسلامی است.

وی افزود: در ارتباط با مناطق آزاد نیز ما بر توجه به عنصر مهم تولید حرکت می‌کنیم و این امر مهم یعنی امر تولید به طور قطع باعث توسعه اقتصاد مقاومتی و در نتیجه رفاه مردم را به همراه خواهد داشت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: جهش تولید، افزایش صادرات، تامین نیازهای کشور، تامین منابع از خارج از کشور، انتقال فناوری و عمران و آبادانی منطقه در سیاست‌های مهم مناطق آزاد و ویژه داریم.

عبدالملکی گفت: در حال حاضر ۹۴ منطقه آزاد و ویژه مصوب در کشور داریم که در طول سال‌های گذشته زحمات زیادی در این مناطق کشیده شده و در دو سال دولت سیزدهم مناطق آزاد از کج کارکردی‌های فاصله گرفته و اقدامات بزرگی در این مناطق شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: یک سوم کل صادرات غیرنفتی کشور به میزان ۱۸ میلیارد دلار در سال از طریق مناطق آزاد تولید می‌شود و بیش از ۷۰ درصد ترانزیت کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه در حال انجام است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت و ۷۰۰ هزار نفر در این مناطق فعال و شاغل هستند.

عبدالملکی تاکید کرد: تراز تجاری مناطق آزاد در سال گذشته ۷۷۰ میلیون دلار مثبت شده در حال که در دوره‌های گذشته تراز منفی را در این مناطق شاهد بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: فرآیند ثبت شرکت‌ها در این مناطق به صورتی اصلاح شد که امکان ثبت شرکت‌های سوری در مناطق آزاد امکان پذیر نیست.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون یک ظرفیت بزرگ را به ظرفیت اقتصادی کشور اضافه خواهد کرد.

عبدالملکی گفت: از امروز آغاز به کار نهمین منطقه آزاد در جمهوری اسلامی را اعلام می‌کنیم و باید بدانیم که منطقه آزاد اینچه‌برون منطقه ملی است و با وجود آنکه اشتغال و اقتصاد آن باعث توسعه استان گلستان خواهد شد اما منطقه آزاد متعلق به کل ایران است و تمام مردم ایران باید از فواید این منطقه بهره‌ببرند.

وی اضافه کرد: ما پیگیر توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون هستیم و تکالیف قانونی شرکت‌های آب، برق و گاز همچنان در این منطقه مسوولیت دارند و باید وظایف خود را کامل انجام دهند.

گفتنی است، در این مراسم با صدور حکمی از سوی وزیر اقتصادی و دارایی، «حسن ملک حسینی» به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون معرفی شد.

همچنین در این مراسم «بهروز سامان» و «سیدمحمد حسینی» به مدت سه سال به عنوان اعضای هیات مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون منصوب و معرفی شدند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم نخستین تفاهمنامه همکاری منطقه آزاد اینچه برون با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان به امضاء رسید.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار