مدیرعامل عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران گفت:در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه هزار واحد در شهر جدید امیرکبیر در دستور کار است که از ابتدای سال، آماده‌سازی زمین‌ها آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ 28 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سعید میرزائی در  آیین قرعه‌کشی و  واگذاری ۲۰۰ قطعه زمین شهر جدید امیرکبیر اراک روز شنبه اظهار داشت:شهر جدید امیرکبیر به عنوان نگین سبز هفتاد قله و تنها شهر ویلایی کشور، به وسعت ۶۰ هکتار و استرداد ساخت ۱۹ واحد، آماده‌سازی آن تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی ۹۸ هکتار زمین در شهر جدید مهاجران با هدف تامین مسکن برای متقاضیان به ۱۰۰ درصد رسیده است افزود: در محله سه و چهار شهر جدید امیرکبیر به وسعت ۱۶۰ هکتار و استرداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش آماده‌سازی به اتمام رسیده است.

میرزایی گفت: طرح آماده‌سازی مرحله پنجم شهر امیرکبیر در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت تغییر کرده است و حدود ۳۰۰ قطعه از ۹۰۰ قطعه به واحدهای ۲۰۰ متری تبدیل شده و به زودی قرارداد آماده‌سازی با بنیاد مسکن منعقد و اراضی به مردم واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: ۹۷ قطعه زمین در محله ۲ شهر جدید امیرکبیر در راستای جوانی جمعیت واگذار شده و حدود ۲۰۰ قطعه در محله چهار شهر امیرکبیر در مرحله کارشناسی است که قیمت آماده‌سازی از سوی کارشناس رسمی دادگستری اعلام و واگذاری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: شهر جدید امیرکبیر شهر نوپایی است و ممکن است نقص‌هایی وجود داشته باشد، اما با همکاری مردم موانع یک به یک برطرف می‌شود.

میرزایی افزود: تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، جوانان و افراد واجد شرایط پنچ گانه، یکی از اهداف دولت سیزدهم است که در این راستا با همکاری مسئولان استان مرکزی و مردم موفقیت نسبی در شهر جدید امیرکبیر و مهاجران کسب شده است.

وی همچنین در ادامه گفت: در این راستا زمین را دولت تامین می‌کند و ساخت از سوی مردم انجام می‌شود این در حالی است که زمین‌ها به شرط ساخت واگذار می‌شود و افراد باید ظرف مدت سه ماه پروانه ساخت از شرکت دریافت کنند و ظرف ۲ منزل خود را بسازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار