در بسته خبری امروز چهارم آبان 1402 پلیس کرمان از فرار قاچاقچیان با رهاکردن ۴۰۰ کیلو تریاک تا شناسایی عامل برداشت از حساب شخصی و کشف ۴۳ کیلو هروئین می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 26 October 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالعلی روانبخش اظهار کرد: ماموران یگان تکاوری۱۱۵ زهکلوت با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان رودبارجنوب هنگام پایش شبانه یکی از معابر صعب‌العبور محدوده کویر جازموریان متوجه عبور یک دستگاه خودروی سواری از عمق کویر شده و با استقرار در ادامه مسیر سد راه این خودرو شدند.

وی افزود: در ادامه سرنشینان مسلح این خودرو با تیراندازی به سمت ماموران قصد فرار داشتند که به سبب چینش مناسب تیم‌های انتظامی به سرعت زمین‌گیر و با بر جای گذاشتن خودرو در عمق کویر از دید ماموران خارج شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: طی این عملیات در بازرسی از خودروی بر جای مانده از قاچاقچیان۴۰۰ کیلو تریاک و ۳ جفت پلاک خودرو کشف شد که پاک‌سازی منطقه و واکاوی‌های اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری اشرار فراری ادامه دارد.

شناسایی عامل برداشت۵۳۰ میلیون از حساب شهروند سیرجانی

مرتضی امیرسبتکی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که از طریق یک کانال در فضای مجازی وارد لینکی در خصوص واریز سود سهام عدالت شده اما بعد از ورود به لینک مبلغ۵۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت شده بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با استعلامات انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد درگاه و مالک کارت بانکی مقصد که این وجه به آن واریز شده در یکی از استان‌های مرکزی کشور است که بلافاصله طی هماهنگی با مقام قضائی حساب متهم مسدود و با اقدامات صورت گرفته متهم شناسایی و این وجه با هماهنگی قضایی به حساب شاکی عودت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در این خصوص به شهروندان توصیه کرد: هرگز تحت تاثیر وعده‌های واهی برنده شدن در مسابقات، واریز سود سهام عدالت،سامانه ثنا و ابلاغیه قضایی، خرید ارزان و زیر قیمت بازار که توسط لینک های جعلی در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شوند به طمع نیفتند و در صورت مواجهه با اینگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آن را مطرح و پیگیری کنند.

دستگیری سارق تجهیزات یکی از مراکز بهداشتی دربم

یوسف سلیمانی درباره این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از‌ تجهیزات خوابگاه، پانسیون و انبار یکی از واحدهای درمانی شهرستان، ماموران کلانتری ۱۲ با تجسس نامحسوس و همکاری انتظامات این مجموعه موفق به شناسایی سارق سابقه‌داری شدند که با تحت نظر قرار دادن وی انجام بزه توسط این فرد برای ماموران محرز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به اینکه ماموران با کسب مجوز قضائی طی عملیاتی هدفمند موفق به دستگیری سارق حین انجام جرم شدند اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار زیادی سیم برق و تلفن، کابل فشار قوی، همچنین تعدادی موتور اسپیلت و وسایل سرمایشی و گرمایشی موتورخانه و وسایل آشپزخانه کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم پس از انتقال به مقر کلانتری۱۲، در برابر مستندات و ادله پلیس به چندین فقره سرقت اعتراف کرد، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

آموزش بیش از ۶ هزار همیار پلیس توسط کارشناسان پلیس راه

علی رضایی در این خصوص گفت: از آنجایی که ۱۸درصد از قربانیان تلفات سوانح رانندگی، کودکان و نوجوانان هستند، پلیس راه با برگزاری کلاس آموزشی و شعار روز بدون حادثه به منظور حفظ جان و تامین ایمنی و سلامتی این گروه سنی اقدام کرد و به صورت مستمر آن را توسعه می‌دهد و از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین برنامه‌های عملیاتی و فرهنگی مستمر پلیس راه است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های توسعه این کار راه‌اندازی کمپین روز بدون حادثه است که در این کمپین علاوه بر جلب مشارکت مربیان، والدین و دانش‌آموزان، طرح آموزش حضوری محصلان در دستور کار کارشناسان پلیس راه است و هم اکنون نیز در حال انجام است.

رئیس پلیس راه شمال استان اظهار داشت: مرحله اول این طرح مهم، با استقبال، هماهنگی و همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش، همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور کارشناسان پلیس راه در مدارس برای آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان و نیز توسعه طرح همیاران پلیس و جلب همراهی و مشارکت آنان برای پیشگیری از تخلفات رانندگی و حفظ جان کودکان قبل از شروع سفرهای تابستانه به مرحله اجرا در آمد.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره کل آموزش و پرورش و معاونت پرورشی این اداره و روسا و مربیان مدارس، ادامه داد: در این همایش، دانش‌آموزان آموزش‌های مرتبط با حوزه ترافیک را دریافت و هر کدام به عنوان نماینده فرهنگی در خانواده از وقوع تخلفات رانندگی پیشگیری خواهند کرد.

رضایی، گفت: در مرحله اول اجرای طرح روز بدون حادثه کارشناسان این پلیس در مهرماه سال جاری در بیش از ۴۸ مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی، به صورت عملی نیازمندی‌های ترافیکی و آموزش‌های لازم را به بیش از ۶ هزار و۶۰۰ همیار پلیس آموزش دادند که امیدواریم استمرار این اقدامات آموزشی تاثیر بسزایی در کاهش حوادث و سوانح جاده ای ایفا کند.

پایان یک عملیات ترکیبی پلیس

علیرضا سوری در تشریح این خبر گفت: مأموران ایست و بازرسی سه راهی راین در پی خبر واصله از پلیس استان البرز از عبور یک محموله موادمخدر صنعتی از حوزه استان کرمان مطلع و با افزایش تیم‌های نامحسوس خود نسبت به واکاوی دقیق محور کرمان – زاهدان اقدام کردند.

وی افزود: در این راستا ماموران یک دستگاه خودروی پژو که راننده آن با مشاهده مأموران قصد فرار داشت را متوقف و ضمن دستگیری دو متهم در بازرسی از آن۴۳ کیلو و۴۰۰گرم هروئین و ۱۶کیلو و۳۰۰گرم شیشه کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تکمیل اقدامات اطلاعاتی تصریح کرد: در ادامه نیز ماموران ضمن بررسی‌های دقیق بعدی یک دستگاه خودروی پژوی دیگر که به عنوان راه پاک کن با خودروی حامل مواد همکاری می‌کرد را نیز توقیف و در این رابطه پنج متهم را دستگیر و آنان را به مراجع قضائی معرفی کردند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار