دولت به دنبال درآمد از تولیدکنندگان است نه حمایت
کد خبر: ۱۱۳۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸ 21 October 2023


به گزارش تابناک مازندران از صدای اقتصاد ، پوشاک ایران اکنون ادعای کیفیت برتر نسبت به پوشاک ترکیه را دارد، ولی حالا که می‌خواهد کالای خود را به عراق و روسیه صادر کند توان پرداخت هزینه‌های صادرات را ندارد، زیرا ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده، فروش داخلی به حداقل رسیده و دولت با افزایش مالیات و بیمه نفس آنها را گرفته است. در حالی‌که دولت ترکیه انواع حمایت‌ها را از تولیدکنندگان خود می‌کند.

رحیم چگینی، عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان پوشاک:

الان مشکلی که واحدهای تولیدی دارند کمبود سرمایه در گردش است. با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت اقتصادی مردم، گردش مالی در این حوزه به حداقل رسیده است. وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که دیگر پوشاک اولویت سابق را برای مردم ندارد و سعی می‌کنند فقط در صورت نیاز اقدام به خرید پوشاک کنند. همین امر سبب شده تمام واحدهای تولید صنایع نساجی در بحث سرمایه در گردش دچار مشکل شوند.

متاسفانه دولت به واحدهای تولیدی نگاه تورمی دارد، تولید ایجاد تورم نمی‌کند، بر اساس همین نگاه، مدیران به ما سرمایه در گردش نمی‌دهند، اگر از تولیدکننده‌ای که ۴۰۰ پرسنل دارد حمایت نشود پس دولت چه نقشی در اقتصاد کشور دارد. من خودم شخصا به دو کشور عراق و روسیه سفر کردم و بازار آنجا را مطالعه کردم، به جرات می‌توانم به شما بگویم به لحاظ کیفیت، چیزی از کالاهای موجود در آن بازارها کم نداریم. من و همکارانم هزاران بار گفتیم اگر دولت می‌خواهد صادرات داشته باشیم و ارز وارد کنیم آن بخشی که به عهده ما تولیدکننده‌هاست، که همان طراحی، نوآوری و کیفیت است انجام شده و حالا نوبت حمایت دولت است.

در عراق و روسیه اصلی‌ترین رقیب ما ترکیه است و همین جا اعلام می‌کنم کالاهای ما خیلی راحت محصولات ترکیه را کنار می‌زنند اما موضوع این است امکاناتی که دولت ترکیه در اختیار تولیدکنندگان پوشاک و صنایع نساجی خود قرار داده دولت ما یک‌دهم آن را نیز انجام نداده، مسلم است زور ما به ترکیه نمی‌رسد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار