دبیر شورای مشاوران ایثارگران وزارت کشور ؛
دبیر شورای مشاوران ایثارگران وزارت کشور گفت: یک هزار و ۳۶۰ قانون در حوزه ایثارگری وضع شده است که این قوانین موجود باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا از بین آنها تعدادی دستورالعمل و قانون جامع و کامل برای جامعه ایثارگران تعریف و تصویب شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 18 October 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا رحیمی نسب در جلسه بررسی وضعیت ایثارگران شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان آذر ماه امسال قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران شاغل در دستگاه های خود را اجرا کنند.

وی افزود: مدیر دستگاه‌های اجرایی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را انجام ندهند به دیوان عدالت اداری برای پاسخگویی معرفی می‌شوند.

رحیمی نسب یادآور شد: جمعیت بیکاران جامعه ایثارگری کشور از جمله فرزندان شهدا بیشتر از نرخ بیکاری سایر اقشار است.

وی ادامه داد: دولت و مجلس با وضع و تصویب قوانین تلاش زیادی در جذب و استخدام نیروهای ایثارگر در ادارات مختلف دارند.

وی اضافه کرد: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و رزمندگان و فرزندان آنها نیازمند بررسی و بازنگری بیشتر است تا در حق سایر گروه های ایثارگری به ویژه فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان اجحاف نشود.

رحیمی نسب بیان کرد: قانون گذاران در تدوین و تصویب ضوابط و قوانین مربوط به جامعه ایثارگران و استخدام آنها باید ترتیب اولویت ها برحسب درجه ایثارگری آنها را مد نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: دولت و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال ساماندهی و بازنگری اولویت بندی های ایثارگران است تا حق ایثارگران در استخدام و تبدیل وضعیت ها ضایع نشود.

دبیر شورای مشاوران ایثارگران وزارت کشور در خصوص وضعیت محیط‌بانان هم توضیح داد: سازمان های حفاظت محیط زیست و بنیاد شهید و امورایثارگران باید فصل جدیدی از قوانین را در برنامه هفتم توسعه در خصوص شهادت یا جانبازی محیط‌بانان ارائه کنند.

یک هزار و ۳۶۰ قانون در حوزه ایثارگری وضع شده است

مشاور رییس سازمان و مسئول پیگیری و هماهنگی امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم گفت: ۴۲ درصد مشکلات جامعه ایثارگران شاغل در حفاظت محیط زیست در سطح کشور بررسی شده و به نتیجه رسیده است.

نسیم السادات عنایتی افزود: برنامه های متنوعی از جمله برگزاری دوره های آموزشی برای مشاوران ایثارگر ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور در راستای تقویت دانش آنان بزودی به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: برگزاری آزمون استخدامی برای فرزندان شهید و جانباز کشور برای جذب در ادارات مختلف در دست اقدام است.

عنایتی در مورد شاغلان ایثارگر حفاظت محیط زیست استان ایلام هم اظهار کرد: ۶۴ درصد کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان از خانواده ایثارگران هستند.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت همکاران ایثارگر شاغل در محیط زیست استان ایلام به نحو احسن انجام شده است و استخدامی های جدید فرزندان شهید با توجه به مجوزهای اخذ شده تا آخر سال جذب و بکار گیری می شوند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار