در شش ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفت؛
رئیس کمیته امداد شهرستان نکا گفت: این نهاد در ۶ماهه نخست سال‌جاری، مبلغ ۵۶میلیارد و ۳۴۱میلیون تومان به نیازمندان این شهرستان پرداخت کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰ 18 October 2023

به گزارش تابناک مازندران، رمضان حسینی، طیِ گفتگویی به تشریح عملکرد کمیته امداد شهرستان نکا در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ پرداخت.

 

پرداخت ۵۶میلیاردو ۳۴۱میلیون تومانی کمیته امداد نکا به نیازمندان  

وی با اشاره به اینکه، خَیِّرین در سرفصل‌های مختلفی به کمیته امداد شهرستان نکا کمک کرده‌اند، عنوان کرد: در بخش «زکات»؛ مبلغ ۳میلیارد تومان، در بخش «درآمد صدقات»؛ ۱میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان، در بخش «اکرام ایتام»؛ ۱میلیاردو ۷۱۷ میلیون تومان، در بخش «مبتنی بر نیاز»؛ ۵میلیارد تومان، در بخش «مراکز نیکوکاری»؛ ۱۰میلیارد و ۷۷۰میلیون تومان و در بخش «قرض ماندگار»؛ ۲۸۵میلیون تومان پرداخت کرده‌اند که جمعاً به مبلغ ۲۱میلیاردو ۸۷۲ میلیون تومان می‌باشد.

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا افزود: این نهاد به ۴۵ نفر «وام اشتغال» به مبلغ ۵میلیاردو ۶۵۰میلیون تومان و به ۲۱۴نفر، مبلغ ۳میلیارد و ۷۷۰میلیون تومان «وام قرض‌الحسنه» پرداخت کرده است که جمعاً به مبلغ ۹میلیاردو ۴۲۰میلیون تومان است.

حسینی گفت: از «اعتبارات دولتی و خَیِّرین» به نیازمندان نیز مجموعاً ۲۵ میلیاردو ۴۹میلیون تومان پرداخت شده است که؛ مبلغ ۵۳۰میلیون تومان جهت «کمک هزینه تحصیلی، شهریه و لوازم‌التحریر» به ۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجو، مبلغ ۱میلیاردو ۱۲۷میلیون تومان جهت «تهیه لوازم ضروری زندگی» برای ۱۷۰نفر، مبلغ ۱میلیاردو ۷۰۰میلیون تومان جهت تهیه «جهیزیه نوعروسان و هدایای نقدی داماد» برای ۵۴ نفر، مبلغ ۱میلیاردو ۵۶۰میلیون تومان جهت «احداث، تکمیل، خرید مسکن و سرویس بهداشتی» برای ۴۰ نفر، مبلغ ۱۹میلیاردو ۱۰۰میلیون تومان جهت «پرداخت مستمری» برای ۳۵۰۰ خانوار، مبلغ ۴۳۰میلیون تومان جهت «هزینه‌های درمانی» برای ۹۵۰ نفر، مبلغ ۱۵۲میلیون تومان جهت «بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و وام اشتغال» برای ۹۵ نفر، مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان جهت «کمک‌های موردی» برای ۱۶۷ نفر، می‌باشد.

وی، مجموع پرداختی کمیته‌ امداد شهرستان نکا به نیازمندان را در ۶ماهه نخست سال‌جاری، مبلغ ۵۶میلیارد و ۳۴۱میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس کمیته امداد نکا خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۳۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.


خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار