معاون اقتصادی استان کرمان گفت: بانک‌ها برای وام‌های تکلیفی تعهد داده‌اند و باید انجام دهند. در صورت انجام نشدن با بانک‌ها برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 16 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی منطقه ۵ استان بر ضرورت حمایت از طرح‌ها و سرمایه‌گذارانی که پای کار هستند تأکید و اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگروه اشتغال نبود تسهیلات بود که از دیروز تسهیلات تبصره ۱۸ ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه:در آموزش، افراد بومی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرند، افزود: در حوزه اشتغال در چارچوب نیاز‌ها و ظرفیت منطقه اشتغال ایجاد شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: بانک‌ها برای وام‌های تکلیفی تعهد داده‌اند و باید انجام دهند در صورت انجام نشدن با بانک‌ها برخورد قانونی می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: واحد‌های راکد در سه شهرستان در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بازار مجازی مشاغل خانگی برای استان کرمان طراحی می‌شود

محمدرضا مصباح مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:کارگروه اشتغال شهرستان تسهیلات را به سمت ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلانی که مدرک دانشگاهی دارند، ببرند و برای شرکت تعاونی‌ها دو خط اعتباری داریم که می‌توان تسهیلات کم‌بهره به تعاونی‌ها داده شود.

وی بیان کرد: طبق قانون شهرداری‌ها مکلف هستند برای عرضه محصولات مشاغل خانگی بازارچه بزنند و از ظرفیت فضای مجازی برای عرضه محصولات استفاده شود و یک بازار مجازی مشاغل خانگی برای استان کرمان طراحی خواهد شد که مشکل بازار در فضای مجازی حل و فصل شود.

مصباح عنوان کرد: بانک‌ها تسهیلات تکلیفی را پذیرفته‌اند که پرداخت شود و نیاز به هیچ اعتبار داخل بانکی نیست.

عدم راه‌اندازی و دسترسی به بازارچه فروش محصولات خانگی و تولیدی

فرهاد آراسته فرماندار شهرستان بافت نیز اظهار داشت: ۷۳۲ تعاونی در شهرستان ثبت شده است که ۸۴ مورد آن فعال و ۶۴ تعاونی راکد هستند که عموما به خاطر مشکل مالی راکد مانده‌اند.

وی گفت: عدم راه‌اندازی و دسترسی به بازارچه فروش محصولات خانگی و تولیدی صنایع دستی، موانع و سخت‌گیری‌های بانکی جهت پرداخت تسهیلات بیشترین مشکلاتی‌ست که در ارزوئیه وجود دارد.

تضامین سلیقه‌ای بانک‌ها!

رضا اسماعیل‌کاخ فرماندار ارزوئیه نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلی که در ارزوئیه هست، تضامین سلیقه‌ای است که بانک‌ها اعمال می‌کنند و پرداخت‌های بانک‌ها به‌دلیل نداشتن اعتبار انجام نمی‌شود که موجب می‌شود مردم دلسرد شوند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار