مدیرکل استاندارد کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: پایش و ارزیابی ٢ هزار و ٢٠٠ نازل سوخت مایع در استان کرمانشاه طی سال گذشته انجام شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 16 October 2023

مهدی حسین پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: به طور کلی اموری که مربوط به اندازه‌گیری و نظارت بر صحت عملکرد دستگاه‌های موجود در آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز خدماتی، مراکز پژوهشی، کارخانجات و واحدهای تولیدی است توسط اداره اندازه شناسی به لحاظ درستی و دقت مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گیرند.

وی افزود: در پنج حوزه امور اندازه شناسی به صورت سالانه ارزیابی می‌شود یکی از موارد شامل چک کردن ترازو و باسکول هایی که مورد مصرف در داد و ستد عمومی است و باسکول ها و ترازوهایی که در مغازه‌ها وجود دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: به طور متوسط در سال گذشته قریب ١٠ هزار ترازو در استان کرمانشاه ارزیابی شد باسکول ها و ترازوهای مشکل دار از چرخه سرویس دهی تا زمان رفع نقص خارج می‌شوند و به محض رفع نقص مجوز دارند دوباره به چرخه خدمات دهی به همشهریان و هم استانی ها بازگردند.

وی گفت: حوزه بعد نازل های سوخت سی.ان.جی و مایع است که پمپ بنزین‌ها حوزه جایگاه‌های سی.ان.جی و نازل هایشان به صورت دوره‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و
سال گذشته ٢ هزار ٢٠٠ نازل سوخت مایع و ٣٢٠ نازل سوخت سی.ان.جی به صورت دوره‌ای مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: در این حوزه هم مشابه حوزه باسکول ها و ترازوهای سبک اگر نازلی ایراد داشته باشد از چرخه سرویس دهی تا انجام رفع نقص خارج می‌شود.

وی اذعان کرد: حوزه آخر باسکول های سنگین است که باسکول های سنگین هم دوباره به صورت دوره‌ای و سالیانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

این مسئول عنوان کرد: حوزه جدیدی که به اداره اندازه شناسی اضافه شده طرح پایش کمی است که وزن درج شده بر روی محصولات را به لحاظ اینکه وزن واقعی است یا اختلاف دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون در طرح ملی پایش کمیت در استان کرمانشاه حدود ۶٠٠ برند محصول را مورد ارزیابی قرار دادیم و واحدهای متخلف به دادستانی و تعزیرات معرفی شده و برخورد قانونی با آن‌ها انجام شد.

حسین پور تأکید کرد: از همشهریان تقاضا داریم اگر شکایتی در خصوص استاندارد یا خدمات ارائه شده دارند با تلفن گویای رسیدگی به شکایات اداره استاندارد کرمانشاه ۴۵١٧ تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار