مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اختصاص ۸۴۲ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های راهداری استان گفت: مسیر جنوب استان بوشهر به فارس ۷۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 14 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر صبح امروز در نشست هماهنگی اجرای پروژه‌های راه استان بوشهر با اشاره به ابلاغ مصوبات سفر دوم هیأت دولت به استان اظهار داشت: هشت مصوبه با اعتبار ۸۴۲ میلیارد تومان رهاورد سفر دوم ریاست جمهوری و دولت مردمی ایران قوی در بخش راهداری بوشهر است.

وی با بیان اینکه در سفر نخست هیأت دولت ۳۷ میلیارد تومان برای پروژه‌های راهداری استان اختصاص یافت، ادامه داد: رشد قابل توجه اعتبار پروژه‌های راهداری در سفر دوم هیأت دولت، نویدبخش پروژه‌های مهمی در زمینه نگهداری، ترمیم و ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی استان است.

اجرای ۸ پروژه سفر دولت

اخترشناس به تشریح جزئیات ۸ مصوبه ابلاغی از سفر دوم ریاست جمهوری در بخش راهداری پرداخت و اظهار داشت: در راستای حذف نقاط حادثه‌خیز، برای اصلاح محور «بردخون- دیر»، «کُناری- شهنیا»، فاز دوم «اصلاح پیچ‌های جاشک»، تکمیل «محور ریز- سرچشمه- باغان» و «جاده باغتاج» دشتستان ۱۷۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها تخصیص یافت.

وی افزود: تکمیل تعریض و بهسازی مسیر «ناصری - شنبه»، راه روستایی «باغان - سرچشمه» و تعریض «پل آبنمای روستای کردلان» که از مطالبات دیرینه اهالی بخش شنبه دشتی می‌باشد هم مورد توجه دولت واقع شده و ۱۵۵ میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت برای آن پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای اصلاح و بهسازی محور دیلم- بهبهان تا گردنه عامری خبر داد و افزود: ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل «پل جدید روستای درودگاه» دشتستان و ۶۷ میلیارد تومان برای تعریض جاده «شیرینو تا سه راهی گله‌دار» در جنوب استان از دیگر مصوبات ابلاغی سفر دوم هیأت دولت به استان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل جاده «تنگ‌ارم - نمازگاه- بوشکان» از خواسته‌های چندین ساله اهالی این منطقه کوهستانی بود که به این منظور در سفر دوم هیأت دولت ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تخصیص یافت.

بهسازی جاده‌های خسارت دیده

اخترشناس یکی دیگر از مصوبات دولت اختصاص ۱۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل محور «ریز به دژگاه» اعلام کرد و یادآور شد: پیش از این برخی قطعات این محور در استان بوشهر بازگشایی شده و در صورت تکمیل آن، مسیر جنوب استان بوشهر به فارس را ۷۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد کرد.



وی از تعهد ۱۰ میلیارد تومانی شرکت ایمیدور برای بهسازی جاده‌های خسارت دیده از حمل مصالح معدنی یادآور شد: دولت مردمی ایران قوی مصمم است مصوبات سفر استانی را طی سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ به سرانجام برساند تا مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از شیرینی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اجرایی شدن مصوبات راهداری در سفر نخست هیأت دولت خبر داد و یادآور شد: فاز نخست ایمن‌سازی پیچ‌های جاشک، قطعه اول بهسازی و تعریض محور بردخون - دیر، فاز اول بازگشایی محور ریز- دژگاه و تکمیل راه آسفالت آخرین روستای ۵۰ خانواری استان (سرچشمه) از مصوبات سفر مهرماه ۱۴۰۰ ریاست جمهوری در بخش راهداری بود که به سرانجام رسیدند یا در حال اجرا و تکمیل است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار