مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: دو کتابخانه سیار و به صورت خودرویی در روزهای مختلف هفته در روستاهای استان به کتابدوستان خدمات ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 11 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» علی معدنی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳ کتابخانه نهادی و مشارکتی در البرز فعال است، اظهار کرد: از این تعداد ۵۲ باب نهادی و ۲۱ باب مشارکتی است.

وی ادامه داد: از مجموع کتابخانه‌های نهادی استان دو کتابخانه سیار و به صورت خودرویی است که در روزهای مختلف هفته در روستاهای استان به کتابدوستان خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های نهادی استان هستند که به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب برای امانت گرفتن دسترسی دارند.

وی با اشاره به اینکه هر سال یک بار تمام کتاب‌های کتابخانه‌های استان وجین می‌شود، گفت: در مراحل وجین کتاب‌هایی که مدت‌هاست کسی آنها را به امانت نگرفته یا فرسوده و پاره شده‌اند، از قفسه‌ها حذف می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه بخشی از منابع جدید کتابخانه‌ها از طریق اهدای مردمی تامین می‌شود، ابراز کرد: سال گذشته ۱۳۴۳ نسخه کتاب اشتهارد، ۱۵۸۵ نسخه در چهارباغ، ۴ هزار ۴۸۳ نسخه در ساوجبلاغ، ۹۲۱ نسخه در فردیس و ۷هزار و ۱۷۴ نسخه در کرج و ۱۸۷۴ نسخه کتاب در نظرآباد اهدا شده است.

معدنی پور ابراز کرد: به جز اهدا، سالانه تعداد زیادی کتاب هم از محل اعتبارات استانی و نهاد کتابخانه‌های عمومی خریداری و به کتابخانه‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با اشاره به اینکه بین ۴۰ تا ۴۵ درصد اعضای کتابخانه‌های نهادی البرز کودک و نوجوان هستند، گفت: در تمام کتابخانه‌های استان بخش کودک فعال است.

این مسئول با بیان اینکه کتاب خواندن ادراک و کشف‌های منحصر به فردی را در کودکان ایجاد می‌کند بر لزوم توجه به کتاب‌خوانی در سنین کودکی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه کتابخوانی می‌تواند فرصتی برای رهایی کودک از اتفاقات بی‌شمار و خبرهای اغلب ناخوشایند دنیای امروز ایجاد کند، افزود: این‌که ادبیات بتواند گوشه دنجی برای کودک مهیا کند، برای بیرون کشیدن او از این فضای پرآسیب و پناه دادن او در دنیای شگفت‌انگیز و رازآلود داستان‌ها، قدم بزرگی در حفظ سلامت روحی کودک به شمار می‌رود به همین دلیل والدین باید زمینه دوستی یار مهربان با فرزندانشان را از سنین بسیار کم فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار