مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: احتمالا تا پایان ماه آینده پیمانکار زمین های عظیمیه جهت تامین زیرساخت های مورد نیاز انتخاب خواهد شد و وارد فاز اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸ 10 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، سید علی هاشمی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که امشب در سالن جلسات شورای شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نهضت ملی مسکن پروژه بسیار سنگینی است که زمان زیادی را صرف آن می‌کنیم و این موضوع باعث می‌شود از باقی فعالیت‌ها تاحدودی عقب بمانیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که اخیرا با معاون شهرسازی و معماری وزارت راه با حضور معاون عمرانی استانداری قزوین داشتیم پروژه‌های بلوار شهید انصاری و زمین‌های هفت سنگان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر قزوین به برگزاری نشست‌های تخصصی و بررسی روش‌های عملی نیاز دارد که تاکنون انجام نشده و در حد حرف باقی مانده است.

این مسوول ادامه داد: در این زمینه و در جهت زیباسازی و ساماندهی ورودی‌های شهر که از مهمترین نقاط استان برای ورود مسافران ورانندگان، آمادگی همکاری با شهرداری هستیم.

هاشمی برخی محدودیت‌های قانونی را در کند شدن روند اجرای پروژه‌ها موثر ندانست و خاطرنشان کرد: احتمالا تا پایان ماه آینده پیمانکار زمین‌های عظیمیه جهت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز انتخاب خواهد شد و وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش باز آفرینی مناطق کم برخوردار، کم کاری‌هایی صورت گرفته که می‌تواند برای شهرداری و راه و شهرسازی درآمد خوبی به همراه داشته باشد. بر این اساس باید نگاه توسعه افقی شهر را داشته باشیم که کمک می‌کند در آینده نه چندان دور فرهنگ اصیل خود را برگردانیم و فضای موجود تغیر کند.

این مسوول اذعان کرد: در خصوص طرح جوانی جمعیت در استان قزوین با کمبود زمین مواجه هستیم. طی ۳ سال اخیر ۳پروژه سنگین به وزارت راه و شهرسازی اعم از نهضت ملی، اهدای زمین به خانواده‌های ۳ فرزندی و خانواده‌های چهار فرزندی واگذار شد. در این زمینه استان قزوین با مشکلاتی روبرو است که راهکار آن شهرک سازی و افزایش محدوده است.

هاشمی گفت: تعدادی از روستا‌ها به عنوان مناطق مورد نظر اجرای طرح جوانی جمعیت انتخاب شده اند و برنامه ریزی مناسب برای تامین زیرساخت‌ها صورت گرفته است. روستا‌های نجم آباد، رشتقون و امین آباد برای جوانی جمعیت و روستای فارسیان احتمالا برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته می‌شود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار