رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از انهدام یک باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان خبر داد و گفت: در این رابطه 6 نفر از اعضای اصلی این باند شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ 07 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، محسن نیک‌ورز در جلسه شورای قضایی استان کرمان اظهار داشت: در پی گزارش حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مبنی بر کشف تعدادی اسناد رسمی جعل شده، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مشترک حفاظت اطلاعات دادگستری استان و حفاظت‌واطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان قرار گرفت.

وی اعلام کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی اولیه مشخص شد یکی از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کرمان با همکاری تعدادی کارچاق‌کن اقدام به جعل اسناد رسمی می‌کردند.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت: در یک فقره جعل اعضای این باند توانسته بودند بیش از یکصد میلیارد ریال از فردی کلاهبرداری کنند.

وی با بیان اینکه از این باند تاکنون چندین فقره سند جعلی کشف و ضبط شده است، افزود: اعضای این باند به شکل بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل اسناد می‌کردند که در نگاه و بررسی اولیه قابل تشخیص نبودند.

این مقام قضایی گفت: از کلیه شهروندان تقاضا داریم قبل از قطعی و نهایی کردن هر معامله ای، اصالت اسناد رسمی را از ادارات مربوطه از جمله اداره ثبت اسناد و املاک محل سکونتشان استعلام کنند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار