بالاتر از بانک، تا 27.5% سود موثر روزشمار بگیرید!

حسین امیرعبدالهیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بازی لغو شده سپاهان ایران و الاتحاد عربستان سعودی تصریح کرد: درباره اتفاقی که دوشنبه شب بین دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان رخ داد، لازم است این موضوع را توضیح داده و مردم را در جریان قرار دهم که بنده و وزیر خارجه عربستان همان زمان در تماس و ارتباط مستقیم با هم بودیم.

وی اضافه کرد: روابط تهران و ریاض در مسیر درست خود پیش می‌رود؛ ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی در دست هر طرفی شود.

وزیر امور خارجه خطاب به ای اف سی گفت: توسعه ما به ای اف سی این است که در خصوص اتفاق رخ داده بر مبنای فنی نظر دهد؛ بین ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که بازی در زمان مورد توافق بعدی تکرار شود.

امیرعبدالهیان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آمریکا اعلام کرده تمایلی برای بازگشت به برجام ندارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها ریاکارانه عمل می‌کنند ما در مسیر دیپلماسی و مذاکره هستیم. به محض آنکه به نقطه توافق نزدیک شویم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی درباره لغو روادید گردشگری نیز بیان کرد: ما همین الان با دهها کشور لغو روادید برای گردشگری داریم. آقای ضرغامی لیست جدیدی را اعلام کردند که همکارانم با نظر مثبت در حال مذاکره با کشورهای مقابل هستند که به صورت متقابل لغو روادید گردشگری داشته باشیم.