مدیرکل میراث‌فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از بازدید جمعی از مسئولان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از محل اجرای سد خرسان ۳ خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 04 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از بازدید فاطمه داوری مدیر کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه وزارت خانه متبوع به همراه کارشناسان باستان شناسی از محل اجرای سد خرسان۳ خبرداد.
سعید طالبی پور افزود: دیروز بازدید از محل اجرای سد خرسان در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد و امروز چهارشنبه از روستا‌های مسیر اجرای سد در دهستان سادات محمودی شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید می‌شود.
وی هدف از این بازدید را تصمیم گیری در خصوص نحوه تکمیل و مطالعات باستان شناسی اجرای سد خرسان ۳عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این سد ۱۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد زیر آب می‌رود.
طالبی پور گفت: در این مطالعات تلاش می‌شود همه منافع مردم در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: تاکنون در مسیر اجرای سد خرسان ۳ در دهستان سادات محمودی بیش از شش فصل کاوش باستان شناسی انجام شده است.
سد خرسان۳، بر روی رودخانه خرسان در شهرستان لردگان و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این سد با جنس بتنی با ارتفاع ۱۹۵ متر، مخزنی با حجم ۱۱۸۵ میلیون مترمکعب می‌باشد.
با احداث این سد تعداد ۲۴ روستا با بیش از ۸۰۰ خانوار در دو استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به زیرآب خواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار