کد خبر: ۱۱۲۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲ 01 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، استان مازندران باتوجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی به عنوان قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود، به نحوی که به‌عنوان تأمین‌کننده مایحتاج مردم کشور و هم در بحث صادرات محصولات کشاورزی جایگاه خاصی دارد و این یک فرصت مطلوب برای بهره‌مندی از ظرفیت بی‌بدیل گردشگری کشاورزی است.

گردشگری کشاورزی درجهت رسیدن به‌توسعه روستایی و رونق اقتصادی موضوعی مهم است و ترویج این نوع گردشگری می‌تواند کمکی به‌بهبود اوضاع زندگی و معیشت روستاییان کشاورز و توسعه پایدار باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی یکی از محورهای رویداد ملی گردشگری مازندران بود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بالای بخش کشاورزی در استان و با استفاده از زیرساخت های لازم و فضاهای تولید کشاورزی، فرصت طلایی برای توسعه صنعت گردشگری کشاورزی ایجاد می‌شود.

حسن عنایتی به اهمیت توسعه و رونق گردشگری کشاورزی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های مزارع و باغات، آبزی پروری، گلخانه ها، گل و گیاه زینتی، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی گردشگران زیادی را جذب کرده و فرصت ویژه برای توسعه روستایی و درآمدزایی کشاورزان و جامعه بومی استان است.

این مسوول خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان این آمادگی را دارد که با همکاری اداره کل گردشگری و مجموعه استانداری و دستگاه‌های مربوطه، این ظرفیت در استان ارتقاء داده شود تا سالانه شاهد حضور گردشگران باشیم و پس از ساماندهی ظرفیت ها، اقدامات موثر نیز برای ظرفیت سازی ایجاد شود.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار