معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز پس از بازدید از باغات زرشک خراسان‌جنوبی و در جریان قرار گرفتن دغدغه‌های زرشک‌کاران به آن ها قول پیگیری این دغدغه ها را در پایتخت داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 30 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمد مهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز به منظور بازدید از چند طرح کشاورزی به خراسان‌جنوبی سفر کرد.

بازدید از باغات زرشک بخش مرکزی شهرستان بیرجند، بزرگترین باغ زرشکی افین شهرستان زیرکوه و همچنین بازدید از شرکت تروند زعفران و خوشه سرخ شهرستان قاینات از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون وزیر به خراسان‌جنوبی بود.

شروع برنامه‌های معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان جهاد خراسان‌جنوبی و مسوولان محلی از گلزار شهدای روستای برکوک با غباروبی و تجدید پیمان با شهدا و آرمان‌های امام خمینی (ره) آغاز شد.

برومندی در ادامه از باغ‌های زرشکی این روستا بازدید کرد و در حاشیه این بازدید با حضور در قنات اصلی روستا، با اهالی و کشاورزان برکوک گفتگو و مشکلات این قنات را بررسی و پیگیری برای این موضوع از طریق معاونت آب وخاک وزارت جهادکشاورزی را در دستور کار قرار داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه ضمن بازدید از باغات زرشک منطقه زهان و دیدار با کشاورزان منطقه از نزدیک پای درد و دل زرشک‌کاران نشست.

دغدغه زرشک‌کاران در وزارتخانه پیگیری می‌شود

دکتر برومندی در این دیدار با بیان اینکه به دلیل نبود فضای مناسب برای خشک کردن این محصول کشاورز ناچار است محصول را زودتر از موعد و به قیمت خیلی پایین و با واسطه به فروش برساند، افزود: تسهیلات بارگاه زرشک و احداث سردخانه که از دغدغه‌های کشاورزان این منطقه است، در وزارتخانه به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی همچنین درخصوص آفات این محصول راهبردی از اعزام تیم تخصصی باغبانی به منطقه طی هفته آینده خبر داد.

ادامه بازدید‌های امروز معاون وزیر جهاد کشاورزی از یک واحد بسته‌بندی زرشک در افین شهرستان زیرکوه بود که دکتر برومندی در این بازدید گفت: تسهیلات بارگاه زرشک و احداث سردخانه که از دغدغه‌های کشاورزان این منطقه است، در وزارتخانه به طور جدی پیگیری خواهد شد.

وی همچنین درخصوص پیگیری امور مختص واحد‌های صنایع کشاورزی در ارتباط با برندسازی و معرفی به سازمان غذا و دارو، بر حمایت از بهره‌برداران تاکید کرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در ادامه از شرکت تروند زعفران قاینات بازدید کرد و در این بازدید گفت: قاینات یکی از شهرستان‌های فعال خراسان‌جنوبی در حوزه باغبانی و قطب تولید زرشک و زعفران و سایر محصولات است که لازم بود این بازدید انجام شود.

وی افزود: با توجه به این که در فصل برداشت زرشک قرارداریم و ان‌شاءالله به زودی برداشت زعفران هم آغاز خواهد شد با مسوولان استانی اعم از استاندار و معاونان، رئیس سازمان جهادکشاورزی و تولیدکنندگان هماهنگی‌هایی درخصوص بررسی مشکلات و رفع موانع خواهیم داشت.

معاون وزیرجهادکشاورزی در امور باغبانی اظهار داشت: امروز از باغات شهرستان‌های زیرکوه و قاینات بازدید و از نزدیک با باغداران در خصوص مشکلات آن‌ها گفتگو شد و قرار شد مشکلات بطور خاص در وزارتخانه پیگیری شود.

دکتر برومندی تاکید کرد: لازم است تصمیماتی در سطح ملی برای حمایت از باغداران داشته باشیم و این تصمیمات در وزارتخانه اتخاذ خواهد شد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی همچنین در بازدید از شرکت خوشه سرخ قاینات گفت: لازم است برای ایجاد زنجیره ارزش دیگر محصولاتی که در شهرستان و استان وجود دارد یک هماهنگی‌هایی با مسوولان ارشد استان صورت گیرد و در وزارتخانه سیاست‌های حمایتی در راستای حمایت از تولید، حمایت از کسانی که در عرصه فراوری محصولات، بسته بندی و بازاررسانی دارند، صورت پذیرد.

دکتر برومندی افزود: خراسان جنوبی یکی از قطب‌های مهم تولید است و ۱۲ درصد زعفران تولیدی کشور را دارد و همچنین کل زرشک کشور در این استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این که در فصل برداشت زرشک هستیم به طور قطع سیاست‌های لازم در خصوص بازدید‌های میدانی که امروز داشته‌ایم را اتخاذ خواهیم کرد.

سطح زیرکشت زرشک خراسان‌جنوبی ۲۴ هزار هکتار است و مقام اول تولید این محصول در ایران و جهان از آن خراسان‌جنوبی ست که شهرستان قاینات بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار