جمعی از خبرنگاران استان قزوین در قالب «طرح اردوی راهیان پیشرفت» از نمایشگاه هوا و فضای سپاه پاسداران و همچنین یک واحد صنعتی در استان قزوین بازدید کردند.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 29 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، جمعی از خبرنگاران استان قزوین به همراه محمد کشاورز مسوول سازمان بسیج رسانه استان قزوین در قالب طرح راهیان پیشرفت، ظهر امروز از نمایشگاه دائمی «پارک ملی هوافضا» سپاه پاسداران بازدید کردند.

در این نمایشگاه، توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه تحت عنوان «پارک ملی هوافضا» در حوزه‌های مختلف موشکی، پدافند هوایی، پهپادی، عملیات هوایی و فضایی از بدو شکل‌گیری تاکنون در نمایشگاه دائمی پارک ملی هوافضا به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه خبرنگاران و هیات همراه از یک واحد صنعتی قطعه ساز در شهرستان آبیک استان قزوین بازدید و در جریان روند فعالیت و اقدامات این واحد قرار گرفتند.

در این شرکت قطعات پلاستیک حوزه خودرو تولید می‌شود که به موتور است یعنی پلاستیکی که در گرمای موتور و لغزش موتور و نیز در بخار روغن و در بخار بنزین در دست انداز بتواند دوام بیاورد و حادثه نسازد.

با توجه به اینکه در کشور موتورها چهار سیلندر هستند و موتور سه سیلندر نداریم، ایران خودرو در حال طراحی این موتور سه سیلندر است که بخشی از پلاستیکی که در موتور وجود دارند، توسط این قطعه ساز محاسبه و طراحی و سپس برای ساخت ارسال می‌شود.

در این رابطه علی دهقان مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: در خیلی از جاها نمی‌توان به صرف اقتصادی نگاه کنیم چرا که ممکن است یک قطعه خیلی گران‌تر با عملکرد بهتر بسازیم و استفاده بهینه تر بتوان از آن کرد.

وی افزود: تولید در ایران بی‌پناه است که می‌توان به تولید در عرصه کشاورزی، علم، صنعت و غیره اشاره کرد البته این باید گفت که با مسئول ناتوان نمی‌توان در عرصه تولید گام موثری برداشت.

این تولیدکننده بیان کرد: باید کار تولید را به بخش خصوصی واگذار کرد تا بتوان در توسعه و آبادانی کشور نقش بزرگی ایفا کنیم که البته کار تولید باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش فارس، شرکت مژده وصل شیراز از سال 1373 در شهرستان آبیک شروع به سرمایه گذاری و فعالیت کرده و این شرکت با تولید قطعات لاستیکی، پلاستیکی، فلزی و دایکست نقش مهمی در تحقق مطالبات صنعت کشور در زمینه تولید قطعات پلیمری خودرو، صنعت حمل و نقل غیر خودرویی ایفا می کند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار