استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه پرداخت تسهیلات در حوزه ازدواج و فرزندآوری جزو سه استان نخست کشور است .
کد خبر: ۱۱۲۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 28 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه  روز پنجشنبه در آیین واگذاری ۳۱۱ قطعه زمین ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان مرکزی در شهر مهاجران، افزود:قانون جوانی جمعیت در سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده بود که در دولت سیزدهم تعیین تکلیف و اجرایی شد.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در حوزه پرداخت تسهیلات در حوزه ازدواج و فرزندآوری جزو سه استان نخست کشور است و صف جدی در این زمینه وجود ندارد. 

وی ادامه داد: ۹۷ قطعه زمین در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) در شهر امیرکبیر و ۳۱۱ قطعه زمین نیز امروز در شهر مهاجران به خانواده‌های دارای سه فرزند اهدا شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: یک‌هزار قطعه زمین نیز به زودی در استان مرکزی به خانواده‌های دارای سه فرزند اهدا می‌شود.

مخلص‌الائمه، با یادآوری برخی محدودیت‌ها در شهرهای بزرگ کشور در اعطای زمین، گفت: توسعه مراکز استان‌ها به شهرهای جدید سوق داده شده و پیش‌بینی می‌شود آینده مناسبی در انتظار این شهرها بویژه امیرکبیر و مهاجران باشد.

وی اظهار کرد: مباحث مقررات و ضوابط شهرسازی، سرانه ورزشی و آموزشی با دقت باید در این شهرها رعایت شود.

استاندار مرکزی افزود: اکنون در برخی از محلات شهر اراک به دلیل عدم توجه لازم به فضاهای عمومی و آموزشی، مشکلات آموزشی وجود دارد که در شهرهای جدید رفع این مشکل در دستور کار مسئولان است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: قانون جوانی جمعیت با قانون جهش تولید گره خورده و امید است استان مرکزی در این حوزه‌ها پیشتازی خود را حفظ کند.

وی گفت: تلاش است به تدریج خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در استان مرکزی شناسایی شوند تا نسبت به تامین زمین برای آنان اقدام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار