دادستان عمومی و انقلاب قم از متلاشی شدن باند ۹ نفره کلاهبرداری با روش کپی (اسکیم) کارتهای بانکی خبر داد و گفت: این متهمان در چند جایگاه پمپ بنزین و پارکینگ عمومی شهر قم بیش از ۶۰۰ کارت بانکی را کپی کرده اند.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 28 September 2023

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین غریب دادستان عمومی و انقلاب قم به ثبت ۶۲ شکایت مالباختگان از این باند با مبلغی در حدود ۲۸ میلیارد ریال در دادسرای جرائم رایانه ای اشاره کرد و گفت: با دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی و رصد پلیس فتا این افراد شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در حالی که قصد عزیمت به تهران برای خرید طلا را داشتند دستگیر شدند.

غریب در خصوص روش این نوع کلاهبرداری توضیح داد: ۲ نفر از این باند از سرکردگان این گروه بودند که دیگر افراد گروه را به کار گرفته و مدیریت می کردند این متهمان ۳ نفر را به عنوان پمپ زن یا متصدی پارکینگ عمومی در شهر قم استخدام کرده بودند که هنگام اخذ کارت های بانکی از افراد اقدام به کپی برداری از آنها و ثبت رمز کارت می نمودند؛ ۴ نفر نیز که شامل سه خانم و یک آقا بودند با مراجعه به فروشگاه های خرید طلا لوازم الکترونیک و فروشگاه های دخانیات و ... اقدام به خالی کردن حساب بانکی از طریق خرید کالا و پولشویی می کردند. 

این مقام قضایی گفت: متهمان با در اختیار داشتن کارتهای شناسایی سرقتی، کارتهای بانکی کپی شده را نیز به همان نام چاپ می کردند و با ارائه کارت شناسایی سرقتی و کارت بانکی همنام با آن و دادن شماره تلفنهای افراد مختلف موفق به جلب اعتماد فروشندگان در معاملات خود شده بودند. 

دادستان قم با بیان اینکه متهمان اصلی این باند دارای سوابق مشابه بودند تصریح کرد: متهمان خانم تا کنون به ۲۸ فقره خرید طلا از فروشگاه های تهران و سایر شهرها اقرار و اعتراف نموده اند. 

غریب با اعلام اینکه پیگیری ها برای دستگیری یک متهم متواری این پرونده همچنان ادامه دارد به شهروندان هشدار داد: ضروری است افراد نسبت به مراقبت از کارتهای بانکی و در اختیار دیگران قرار ندادن رمز کارت بانکی اهتمام لازم را داشته باشند و حتی المقدور برای خریدهای جزئی از کارتهای بانکی دارای موجودی اندک استفاده نمایند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار