سرپرست استاندارد خراسان‌شمالی گفت: به‌منظور حفظ سلامت، ایمنی و پیشگیری از خطرات جانی و احتمالی برای شهروندان گرامی، آسانسور شش مکان عمومی به دلیل نداشتن تأییدیه ایمنی معتبر با حکم قضایی پلمب شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 19 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، صبح امروز خوران، سرپرست استاندارد خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: به‌منظور حفظ سلامت، ایمنی و پیشگیری از خطرات جانی و احتمالی برای شهروندان گرامی، آسانسور شش مکان عمومی به دلیل نداشتن تأییدیه ایمنی معتبر با حکم قضایی پلمب شد و بازرسی از کلیه آسانسور‌های اماکن عمومی و دولتی در دست اقدام است که در صورت نداشتن تأییدیه ایمنی معتبر برابر با قوانین و مقررات استاندارد‌های اجباری رفتار خواهد شد.

وی گفت: تأییدیه‌های اولیه و ادواری آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تأییدیه ایمنی آسانسور، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

سرپرست استاندارد خراسان‌شمالی افزود: عقد قرارداد نصب و راه اندازی و همچنین سرویس و نگهداری آسانسور تنها با شرکت‌های معتبر و دارنده پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مجاز است.

خوران در ادامه تاکید کرد: با توجه به مفاد قرارداد‌های بیمه شرکت‌های بیمه‌گذار مبنی بر داشتن مجوز‌های قانونی آسانسور جهت پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای در صورت بروز حوادث، مالکین و بهره برداران آسانسور در صورت عدم تمدید تأییدیه ایمنی آسانسور با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار