معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از اجرای طرح تکام در استان البرز خبر داد‌.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 18 September 2023

طرح تکام در استان البرز اجرا می شود

به گزارش «تابناک البرز» احمد افضلی درسومین جلسه طرح تکام توانمند سازی و کار آفرینی مردم پایه که با حضورسردار دُر جانشین قرارگاه جهادی وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به  تصویب طرح تکام در شورای برنامه ریزی استان مقرر شد دستگاههای اجرایی استان نسبت به ارایه گزارش از اقدامات صورت گرفته در نیمه اول سال ۱۴۰۲ و همچنین پیگری طرح های قابل اجرا در چارچوب وظایف تعریف شده در نظام نامه های ابلاغی توسط وزارت کشور برنامه ریزی و اقدام لازم را به عمل آورند.

معاون استاندار با بیان اینکه دستگاه‌های ملی هم مسئول راهبری و نظارت طرح مذکور هستند، گفت: عملکرد در اجرای طرح تکام یکی از شاخص‌های بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان است و تمامی دستگاههای مسئول باید اجرای طرح «تکام» را به عنوان یک کارویژه دنبال کنند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرزبا اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) به منظور مهاجرت معکوس در روستاهای استان البرز گفت: این طرح در راستای پیشرفت همه جانبه روستا و مطالبه شتاب بخشیدن به جریان مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستایی و اصلاح ترکیب جمعیتی روستا در جهت فراهم شدن شرایط برای ایفای نقش تولیدی روستا است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور به منظور تدوین الگوی مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستایی اقدام به تنظیم طرح تکام کرد و برنامه های اجرایی آن به دستگاهها ابلاغ شده است.

افضلی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اهداف طرح تکام، نظام مهاجرت معکوس است که به مواردی همچون ترغیب مهاجران برای بازگشت به روستا، با ارائه مشوق های مهاجرت معکوس به حاشیه نشینان شهری با تسهیلات اشتغال در روستا به مهاجرین دائم به روستا اشاره شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار