رئیس کل دادگستری ایلام ؛
رئیس کل دادگستری ایلام گفت: در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش با تلاش دادگستری و اعضای شورای حل اختلاف استان، یک محکوم به قصاص در دهلران که پس از هشت سال در انتظار اجرای حکم بود؛ با عفو و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 17 September 2023

 به گزارش تابناک ایلام، عمران علی‌محمدی  اظهار داشت: به منظور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه و در راستای پویش "به عشق امام حسین(ع) می بخشم" یک پرونده قصاص پس از هشت سال با تلاش مصلحان و هیات صلح شهرستان دهلران و مساعدت و مشارکت اعضای ستاد صبر دادگستری استان و گذشت اولیای دم مختومه شد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۴ در جریان نزاع فردی در شهرستان دهلران یک نفر جان خود را از دست داد که پس از دستگیری متهم و طی مراحل دادرسی، حکم به قصاص متهم صادر و در فرایند اجرا قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان ایلام خاطر نشان کرد: خانواده اولیای دم با گذشت از حق قصاص، با این اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو متهم، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه و رفع اختلافات و جلوگیری از درگیری های احتمالی و صلح و سازش را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: شورای حل اختلاف فرصتی کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی بیش از پیش استفاده شود.

علی‌محمدی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های اعضای شوراهای حل اختلاف و هیئت های صلح استان در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام آنها در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را ارزشمند و اثرگذار دانست و بر بهبود و پیشبرد مستمر این تلاش ها تاکید کرد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار