نگاهی به بازنشستگان فرهنگی در هفته دولت:
هفته ی دولت هفته ای که می شود به دنبال بهانه بود. بهانه ای برای رساندن خبر برای دیده شدن ها برای رسیدن و نشان دادن...حرکت برای شدن!
کد خبر: ۱۱۲۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ 05 September 2023

تابناک رضوی: اینجا مشهد است!

السلام و علیک یا امام رضا(ع)، یا امام رئوف!..قلم را برداشتم .
به دنبال موضوعی برای نشان دادن امید و گامی بردارم برای رساندن پیام .

پیام خدمت !خدمت به معلم فرهیخته ای که این روزها قامتش در پیچ و خم زندگی خمیده ! اما همچنان استوار است.
من و شما لحظه، لحظه زندگیمان را در هر جا و هر مقام و منصبی که هستیم مدیون مادر معلم و پدر معلم خود هستیم . باید قدر دان بود.و قدردان بودن را تجربه کرد . برای من و شما هم بازنشستگی نزدیک است. امروز شان را بسازیم تا فردایمان ساخته شود ...اینجا مشهد است
کوچه سجادیه اداره امور بازنشستگی فرهنگیان استان خراسان رضوی، گام هایم را با ادب درحیاط مدرسه گونه اداره می گذارم به دنبال اتاق مدیر یا معاون اداره بودم که ناگهان
بنر اطلاع رسانی در حوزه گردشگری نظرم را جلب کرد . همیشه سفر نشانه امید است .سفرهای زیارتی و سیاحتی شرکت زاگرس!

وارد اتاق معاونت می شوم...سلام خدا قوت!
معاونت اداره امور بازنشستگی آموزش و پرورش استان محمد تقی شرفی با ادبی که نشان از معلمی دارد پذیرای من بود در گفتگویی صمیمی با خبرنگار روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گفت: اداره امور بازنشستگی فرهنگیان استان نه تنها در هفته دولت که در تمام سال پیگیر امور بازنشستگی معلمین و فرهنگیان فرهیخته می باشد .
وی اشاره کرد : بازنشستگان در چند حوزه نیازمند توجه فوری هستند و در این مسیر گامهای خوبی برداشته شده است .
که این نیازها در سه حوزه "درمان ،وام و تسهیلات ضروری و سفر و گردشگری " است که همکنون به صورت جدی مورد بررسی و پیگیری همکاران این اداره می باشد .

شرفی گفت :خوشبختانه از سال گذشته با کمک بیمه اکمل همکاران پیشکسوت فرهنگی می توانند بدون نوبت و بدون سقف هزینه های درمان
از این بیمه استفاده کنند فقط کافی است همکاران بازنشسته با پرداختن ماهی ۲۵۰هزارتومان به ازای هر نفر تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند فرانشیز بیمه اکمل ۱۵درصد می باشد . این خود گام بسیار موفق در حوزه درمان بازنشستگان فرهیخته استان است ‌.
وی به حوزه امور مالی و رفاهی نیز اشاره ای داشت و گفت در مسیر خدمت رسانی و برطرف کردن نیازهای رفاهی همکاران بازنشسته صندوق مهر پیشکسوتان خراسان رضوی وام هایی با مبلغ ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به همکاران پرداخت می کند که در سال جاری این مبلغ به ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید .
در راستای ارتقائ رفاه حال پیشکسوتان فرهنگی با فروشگاه‌های معتبری همچون " اتما، نهضت و فرهنگ" قرار داد همکاری بسته شده است .
شرفی معاونت اداره بازنشستگی به حوزه گردشگری نیز اشاره ای داشت و گفت: مهمترین بحث بازنشستگی در حوزه گردشگری سفر کردن است سفرهای کوتاه مدت و درون شهری و سفرهای بلند مدت استانی و کشوری و خارج از کشور در همین راستا با یکی از شرکت های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان به نام شرکت زاگرس قرارداد و تفاهم نامه ای وزارتی امضا شده است .
محمد تقی شرفی در این گفتگو گفت : در حال حاضر در استان تعداد ۹۵ هزار بازنشسته فرهنگی حقوق بگیر داریم که بازنشستگان به دو گروه بازنشسته جوان و بازنشسته پیر تقسیم می شوند و این جامعه فرهنگی سرمایه های جامعه هستند که نیازهای خاص خود را دارند و می شود با تعریف باشگاه پیشکسوتان در استان به بسیاری از این نیازهای پاسخگو باشیم و این نیازمند همراهی مسئولین اداره کل و در نظر گرفتن فضا های مناسب است ‌ به طور مثال می شود از اردو گاهها و مدارسی که شیفت عصر تعطیل هستند، استفاده کنیم.
در پایان معاون اداره امور بازنشستگی به یکی از ضعف های اداره اشاره داشت: آن هم نبود روابط عمومی در این اداره و نحوه اطلاع رسانی دقیق و مستمر به بازنشستگان است .
با خود قرار گذاشتم هر از چند گاهی به عنوان خبر نگار پیگیر پدر و مادر معلم خود باشم .
دولتمردان خدا قوت! فردایمان را با همت و همدلی آباد کنیم.

ملیحه جوشنی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار