فرماندار اراک از برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین، ۱۵ شهریورماه از ساعت ۶ صبح از میدان فراهان به سمت امام‌زاده محمد عابد(ع) خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴ 04 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،امیر هادی اظهار داشت: مراسم جاماندگان و دلدادگان اربعین امام حسین (ع) از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شروع مسیر پیاده‌روی از میدان فراهان اراک به سمت امامزاده محمد عابد (ع) است، افزود: برنامه‌های فرهنگی، هنری و عزاداری برای امام حسین (ع) در امام‌زاده محمد عابد (ع) و اقامه نماز ظهر و عصر برای زائران پیش‌بینی شده است.

فرماندار اراک ادامه داد: مسیر راهپیمایی از ساعت ۶ صبح از میدان فراهان به سمت امامزاده محمد عابد (ع) یک‌طرفه و تردد خودروها ممنوع خواهد شد.

وی اظهار کرد: وسایل حمل و نقل عمومی به اندازه کافی برای جابجایی نیز در نظر گفته شده است همچنین ۶ موکب در این مسیر برای خدمت‌رسانی به زائرین پیش‌بینی شده است.

هادی، در خصوص اهمیت و نقش پیاده‌روی اربعین و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) در جهان، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین به صورت عمومی نه فقط بخشی از فرهنگ شیعی است بلکه سایر ادیان، مذاهب و اقلیت‌ها نیز در این مراسم بزرگ جهانی شرکت می‌کنند.

فرماندار اراک گفت: همه دلدادگان به امام حسین (ع) هر سال مسیر نجف به کربلا را پیاده‌روی می‌کنند که این مراسم تبدیل به یک ابزار فرهنگی قدرتمند در مقابل امپراتوری رسانه‌های غرب شده است.

وی تصریح کرد: حضور آزادی خواهان، مظلومین و مستضعفین جهان در اجتماع پیاده‌روی اربعین، باعث تغییر در ساختار سیاسی و اجتماعی جهان شده است و هر سال به جمعیت پیاده‌روی اربعین افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار