مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت:بیشترین تبادل انرژی در کشور با رقمی بالغ بر ۳۷ میلیارد کیلووات ساعت در سال، مربوط به شرکت برق منطقه‌ای باختر است که رتبه اول تبادل انرژی را در کشور دارد.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶ 04 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مجتبی داودآبادی در جمع اصحاب رسانه افزود:در راستای سند تحول دولت مردمی ایران قوی، در این شرکت ۵۰ طرح اصلی احداث پست و خطوط انتقال و فوق توزیع برای اجرا طراحی و برنامه ریزی شده که خوشبختانه در دو سال اول این برنامه‌ی چهارساله موفق شدیم ۲۷ طرح را با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان احداث و به طور ۱۰۰ درصد به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: از این تعداد، ۱۸ طرح ایجاد پست و یا افزایش پست و ۹ طرح، افزایش خط است.

داودآبادی اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها، ۷۳۰ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه برق منطقه‌ای باختر و ۱۴۲ کیلومتر مدار خط به طول خطوط شبکه انتقال، اضافه شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای ۲۷ طرح انجام شده، ۱۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر اضافه کرد: از مجموع طرح‌های هدفگذاری شده در چهار سال برای این شرکت، ۲۳ طرح باقی مانده که شامل ۱۴ پست انتقال و فوق توزیع و ۹ خط انتقال و فوق توزیع است.

داودآبادی عنوان کرد: این طرح روی کاغذ نیستند و همه دارای قراردارد و پیمانکار هستند و متوسط پیشرفت فیزیکی آنها ۲۵ درصد است.

داودآبادی همچنین باقدردانی از همکاری مردم و صنایع برای مدیریت مصرف برق، گفت: خوشبختانه با تجربه بسیار موفقی که سال ۱۴۰۱ در حوزه مدیریت بار تابستان رُخ داد و با انجام ۱۰۰ برنامه و اقدامی که وزارت نیرو تدوین کرده بود، با همکاری صنایع و مردم، توانستیم تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم، تابستان امسال هم با اجرای ۱۴۰ برنامه‌ای که تدوین شده بود، بدون اینکه خاموشی به مردم تحمیل شود تابستان را به خوبی پشت سرگذاشتیم.


او افزود: شرکت برق منطقه‌ای باختر یکی از ۱۶ شرکت برق منطثقه‌ای کشور است که در موقعیت بسیار خاص کشور و استراتژیک واقع شده که به لحاظ تاسیسات چهارمین شرکت برق منطقه‌ای کشور محسوب می‌شود.


داود آبادی وظیفه اصلی این شرکت را انتقال و تامین انرژی عنوان کرد و گفت: بیشترین تبادل انرژی در کشور با رقمی بالغ بر ۳۷ میلیارد کیلووات ساعت در سال، مربوط به شرکت برق منطقه‌ای باختر است که رتبه اول تبادل انرژی را در کشور دارد.
او افزود: در بحث تامین انرژی هم ۴۳ مشترک بزرگ مستقیما انرژی را از شبکه برق منطقه‌ای باختر دریافت می‌کنند و علاوه برآن تامین انرژی سه استان مرکزی، همدان و لرستان هم از طریق شبکه برق منطقه‌ای باختر انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار