مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز گفت: قانون‌گذار به هیچ دستگاهی اجازه نداده ریالی از فروش اموال مازاد غیر‌منقول را برای حقوق هزینه کند.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 31 August 2023
به گزارش «تابناک البرز» رضا جعفری گفت: عده‌ای در فضای مجازی ادعا می‌کنند دولت اموال خود را برای پرداخت حقوق کارمندان به حراج گذاشته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز با اشاره به اینکه ادعای مذکور صحت ندارد، افزود: قانون‌گذار به هیچ دستگاهی اجازه نداده ریالی از فروش اموال مازاد غیر منقول را برای حقوق هزینه کند.
جعفری درباره مولدسازی اموال مازاد غیر منقول دولتی، اظهار داشت: فروش نفت در گذشته صرف خرید املاک و اموال غیر منقول دولتی می‌شد درحالیکه اغلب آنها مازاد بوده است.
وی با اشاره به اینکه کاش منابع مالی صرف زیرساخت می‌شد، تصریح کرد: ساختمان‌ها روی دست دولت مانده است لذا مولدسازی اموال مازاد غیر منقول در دستور کار قرار گرفت.
جعفری گفت: مولدسازی یعنی ملک‌های بلاتکلیف را تبدیل به احسن کرد و لزوماً فروش آن طرح نیست، یعنی می‌توان اقدام به تهاتر یا ارزش‌افزایی کرد و املاک را اجاره داد.
وی افزود: در استان البرز مسئولیت مولدسازی به اقتصاد و دارایی واگذار شده و استاندار هم در جلسات مکرر، تذکرات لازم را برای پیگیری موضع مذکور صادر کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های البرز اساساً ملکی ندارند اما عده‌ای از آنها چندین ملک آزاد دارند در حالیکه ساختمان‌های نیمه‌تمام آنها بلاتکیف است.
جعفری تاکید کرد: با توجه به تحریم‌ها، منابع عمرانی جوابگوی حل مشکلات نبود در نتیجه باید با فروش ساختمان‌های مازاد، پروژه‌های نیمه‌کاره را برای ارائه خدمات به مردم، کامل کرد.
وی گفت: مدیران میراث‌دار اموال نیستند، برای حل مشکلاتی چون مدارس ۴٠ نفره و کمبود بیمارستان باید اموال مازاد را به فروش رساند یا اقدام به مولدسازی آنها کرد.
این مسئول افزود: می‌توان ادامه اتوبان همت و قطار شهری کرج را با مولدسازی به اتمام رساند و به مردم خدمت کرد، عمده فشار ما برای فروش، املاک مازاد غیرمولد است.
جعفری ادامه داد: منابع به البرز بازمی‌گردد و ریالی صرف حقوق پرسنل نمی‌شود چرا که ردیف بودجه آن متفاوت است.
ستاره احمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار