مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین انتصاب سرپرست جدید گمرک این منطقه مطرح کرد؛
تابناک-رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با صدور حکمی محسن رضایی فر را به عنوان سرپرست جدید مدیریت گمرک سازمان منطقه آزاد قشم منصوب کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 27 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک از  قشم، عادل پیغامی در جلسه تودیع و معارفه سرپرست جدید گمرک منطقه آزاد قشم که با حضور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و جمعی از مدیران این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: سلامت در عملکرد حوزه گمرکی اولویت اول و مهمترین رکن در سازمان منطقه آزاد قشم بوده و سلامت کاری در حوزه های مختلف اقتصادی است که می تواند به شکل گیری اقتصاد سالم کمک کند، این یک حقیقت است و مقام معظم رهبری هم به آن اشاره داشتند.

شفافیت و سلامت در عملکرد گمرک اولویت است / خدمات‌رسانی مناسب گمرکی همراه با رعایت قوانین در دستور کار
وی ادامه داد: قویا اعتقاد دارم شفافیت و سلامت در حوزه های اقتصادی باعث رشد خواهد شد و این یک فرآیند تاریخی تجربه شده است که در کشورهای مختلف بروز یافته است. ما در گمرک نباید کاری کنیم که مردم اذیت بشوند ولو به عنوان اینکه بخواهیم درآمد خود را اندکی افزایش دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: مجموعه گمرک یک بازوی اجرایی برای کسب درآمد مناسب در سازمان منطقه آزاد قشم است که هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب خود فاصله دارد و باید با برنامه ریزی برای رشد و پیشرفت آن برنامه ریزی کرد.
به گفته پیغامی؛ قشم یک منطقه آزاد است و مطابق با قوانین موجود و با اصلاح برخی بخشنامه ها و قوانین در حوزه بازرگانی می توان فرآیندهای تجاری در مناطق آزاد بویژه قشم را تسهیل نمود.
وی با بیان اینکه آمارهای رسمی منتشر شده حوزه تجارت در دولت سیزدهم، نشانگر یک تغییر جدی و مثبت و قابل ملاحظه در حوزه درآمدی و گمرکی نسبت به دوره قبل است، افزود: تراز مثبت تجاری منطقه آزاد قشم نیز طی دو سال گذشته نشان دهنده رویکرد مثبت و مسیر درستی است که با برنامه ریزی در پیش گرفته شده و باید برای استمرار آن پیش بینی های لازم را داشت. از آقای گرشاسبی هم که در این مسیر ما را کمک نمودند تشکر می کنم و با توجه به درخواست مکتوب ایشان به لحاظ مشکلات خانوادگی، با رفتن ایشان موافقت نمودم. از آقای رضایی فر نیز که از مجموعه خانواده بزرگ سازمان منطقه آزاد قشم بوده و سنوات متعددی در گمرک تجربیات فراوانی داشته اند، از اینکه این مسئولیت دشوار را قبول کردند، سپاسگزاری می کنم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این نکته واردات صرف کالاهای خارجی موجب مصرف منابع ارزی، فقیر شدن کشور و مردم خواهد شد؛ گفت: متاسفانه از ابتدا برای تبدیل منطقه آزاد قشم به هاب محصولات صادراتی برنامه ریزی نشده و بیشتر برای کسب درآمدهای وارداتی برنامه ریزی شد که نتیجه آن در سال های گذشته کم شدن توان اقتصادی ساکنان جزیره بود.
پیغامی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی، آموزش دانش گمرکی و سازمانی و بویژه سلامت کارکنان و حوزه فناوری اطلاعات، نیازمند یک جراحی و ایجاد تغییرات سازنده در گمرک هستیم تا بتوانیم با ادامه حرکت رو به رشد، وضعیت انبارداری و نحوه نگهداری کالاها و ترخیص را بهبود بخشیم.
وی با بیان اینکه خدمات رسانی گمرک برای همه افراد باید به صورت یکسان و بدون نبعیض ارائه شود، تاکید کرد: مشتری مداری باید همراه با رعایت قوانین صورت بپذیرد و از تیم بازی و گروه بازی دوری کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: چینش و فرآیندهای بندر و گمرک منطقه آزاد قشم صحیح نیست و این موضوعی است که باید با نگاه متخصصان گمرکی و بندری اصلاح شود همچنین نیازمند هم افزایی و افزایش سطح تعامل و ارتباط با شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم برای تقویت عملکردها و ایجاد درآمد پایدار هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار