رئیس پلیس فتا استان ایلام:
رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه هرگز فریب آگهی های دروغین را نخورید گفت: مجرمان سایبری در ایام اربعین با ترفند‌های جدید به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 28 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علیرضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام بیان داشت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی با ترفند‌های جدید به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند. 

وی افزود: افراد سودجو ضمن تبلیغات دروغین در فضای مجازی مبنی بر کمک به بیماران و نیازمندان، سفر‌های ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق و اجاره منزل و … با سوءاستفاده از عواطف و احساسات  مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. 

رئیس پلیس فتا استان گفت: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.

وی در ادامه گفت: شهروندان هرگونه خروج از کشور را از طریق مبادی قانونی و معتبر انجام داده و وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیات‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کرده و برای پیشگیری از سرقت و یا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند. 

سرهنگ یعقوبی تاکید کرد: هموطنان باید دقت داشته باشند در صورتی که قصد خرید اینترنتی دارند فقط از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است اقدام کنند و هرگز فریب‌آگهی‌های دروغین را نخورند. 

زائران اربعین حسینی اخبار مرتبط با پیاده روی اربعین را تنها از طریق صدا و سیما و رسانه های رسمی پیگیری کنند. /ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار