حملات و انتقاداتی که معاون پشتیبانی استانداری اخیراً متحمل شده است، نشان از تأثیر و اهمیت کار او برای کمک به احمدزاده استاندار انقلابی استان در مبارزه با فساد و باجگیری، طایفه گرایی، منافع سردسیری گرمسیری و البته پیشرفت و توسعه استان دارد و هم نشان از ترس و نگرانی رسانه‌های فاسد و باند‌های قدرت و ثروت کثیف
کد خبر: ۱۱۲۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 24 August 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ارسالی مخاطب، این یادداشت تحلیلی با توجه به شناخت نویسنده از سوابق و روحیات و عملکرد فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان و هم چنین آشنایی با سوابق و عملکرد رسانه‌های باجگیر یا مواجب بگیر استان نوشته شده است. نویسنده‌ی این یادداشت برای نوشتن آن گفتگویی با طرف‌های مورد تحلیل در این یادداشت نداشته است و اطلاعات خود را از طریق رسانه‌ها و افراد مطلع تکمیل نموده است.

پس از انتصاب مرادعلی پیوند به عنوان معاون پشتیبانی استانداری توسط دکتر احمدزاده با توجه روحیه مردمی و ارتباطات گسترده وی با گروه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان و کشور و هم چنین قاطعیت او در دفاع از انقلاب و نظام و ایستادگی در مقابل رویه‌های غلط دولت قبل، شاهد استقبال طیف‌های مختلف استان از این انتصاب بودیم.

از طرفی با حضور دکتر پیوند، ارتباط طیف و جریان اصولگرا و هم چنین گروه‌های هیئتی، مذهبی و انقلابی با استانداری افزایش یافت و از طرفی شاهد ارتباطات بهتر و بیشتر مردم با استانداری شدیم. احمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد فردی باتجربه، دنیا دیده و سیاست شناس است. از طرفی او با انتقاداتی در مورد نقش نمایندگان در انتصاب معاونینش مواجه شد و از طرفی مورد انتقاد جبهه انقلابی قرار گرفت که او در معاونین خود از چهره‌های مردمی، هییتی و ارزشی استفاده نکرده است. پیوند گزینه‌ای بود که وابستگی به نمایندگان استان نداشت و مورد تایید طیف ارزشی و انقلابی استان هم بود. از سویی پیوند با کسب مقام فرماندار برتر در دولت اول احمدی نژاد، نشان داده بود که مدیری توانمند و خلاق است. احمدزاده پس از بررسی گزینه‌های مختلف برای معاونت توسعه و پشتیبانی خود و با شناخت این ویژگی‌های پیوند، او را به عنوان معاون پشتیبانی خویش برگزید.

از سویی دیگر با توجه به این که این روز‌ها بیشتر مشکلات و مسائل مردم در حوزه اشتغال و سیکل مسائل اداری است بنابراین در همه سازمان‌ها به ویژه استانداری به عنوان مغز و قلب تپنده مدیریت استان، اغلب مراجعات به سمت معاون توسعه و پشتیبانی خواهد بود.
از طرفی دیگر احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد که خودش هم چهره‌ای مردمی و مدیری با روحیه جهادی است به دلیل گرفتاری‌های متعدد در جلسات، سفر‌های کاری و دیگر برنامه‌های مختلف امکان پاسخگویی به این حجم از مراجعات را نداشت. از سویی دیگر اغلب درخواست‌های مردمی هم ارتباط زیادی با حوزه معاونین سیاسی یا اقتصادی استاندار نداشتند.

او با انتخاب یک معاون قوی برای معاونت توسعه و پشتیبانی استانداری در کنار دیگر معاونین خویش، در واقع به خوبی حجم بزرگی از کار را به این معاون خود واگذار کرد.

به نحوی که پس از حضور پیوند، همان طور که قابل پیش بینی بود اغلب مراجعه به سمت وی گسیل شد و پیوند هم با همان روحیه انقلابی، بسیجی، جهادی و مردمی به خوبی توانسته، این حجم بالای مراجعات را مدیریت کرده و هم شنوای درد دل مردم باشد و مشکلات آن‌ها را نیز پیگیری کند که این امر بر محبوبیت احمدزاده استاندار نیز افزود.

رضایت مراجعه کنندگانی که با معاون استاندار دیدار می‌کنند باعث شده روز بروز بر حجم مراجعات وی افزوده شود. البته شخص استاندار و سایر معاونین هم دیدار‌های مردمی خوبی دارند که در مجموع این شرایط باعث افزایش رضایت مردم از استاندار و تیمش شده است.

هم چنین کمک‌های پیوند به استاندار در مسائل مختلف استانی به ویژه در سفر رییس جمهور و هییت دولت هم کاملا مشهود بود. پیوند به حسب جایگاه معاونت پشتیبانی در استانداری، وظیفه برنامه ریزی و پشتیبانی سفر به عهده او بود و با اعلام رضایتی که از طرف دولت صورت گرفته، این موضوع نشان می‌دهد که پیوند به خوبی توانسته در کنار استاندار و دیگر معاونین و مسئولان استانی نقش خود را در انجام سفر خوب و اثر بخش هییت دولت به استان انجام دهد. سفری که از سوی هییت دولت به عنوان بهترین سفر استانی دولت نیز قلمداد شد.

آغاز حمله به پیوند برای تضعیف استاندار و دولت در استان.

اما با وجود این حجم از اثرگذاری مثبت پیوند در مسائل مختلف از جمله افزایش تعامل مثبت مردم با استانداری (که این رضایت حتی در کلیپ‌های پخش شده توسط رسانه‌ها در مراجعه با معاون توسعه هم قابل برررسی و مشاهده است) و هم چنین رضایت چهره‌های مذهبی فرهنگی و سیاسی از عملکرد وی به عنوان یک مدیر بسیجی و انقلابی، اما اخیراً حمله‌های رسانه‌ای توسط برخی رسانه‌هایی که به باجگیری یا مواجب بگیری معروفند به وی آغاز شده است.

این رسانه‌های فاسد و باجگیر با انتشار اخبار تحریف شده و توهین به وی، سعی در حفظ منافع خود و تضعیف تأثیر و اعتبار او دارند تا یا او را مجبور به بستن قرارداد مالی سنگین با این رسانه‌ها کنند و یا او را از سر راه باند‌های ثروت و قدرت سیاسی استان بردارند.

حملات و انتقاداتی که معاون پشتیبانی استانداری اخیراً متحمل شده است، نشان از تأثیر و اهمیت کار او برای کمک به احمدزاده استاندار انقلابی استان در مبارزه با فساد و باجگیری، طایفه گرایی، منافع سردسیری گرمسیری و البته پیشرفت و توسعه استان دارد و هم نشان از ترس و نگرانی رسانه‌های فاسد و باند‌های قدرت و ثروت کثیف؛ بنابراین قطعاً یکی از دلایل حمله رسانه‌ای به پیوند، نقش اثرگذار وی در کمک به استاندار در امور مختلف و میزبانی خوب از هییت دولت بود. سفر خوب و اثرگذار دولت به استان موجب سردرگمی و سکوت منتقدین استاندار شده و برنامه‌های آن‌ها برای حذف استاندار به هم خورده است. آن‌ها با فهم نقش پیوند در به هم خوردن برنامه هایشان سعی در تخریب و تضعیف او دارند تا بتوانند نقشه‌های بعدی خود برای حذف احمدزاده را به خوبی اجرا کنند.

روش عمل مدیر رسانه‌های باجیگر یا مخالفان سیاسی در کهگیلویه و بویراحمد:

۱- رسانه‌های باجگیر: این رسانه‌ها پس از انتصاب یک مدیر استانی جدید، در صورتی که منافع مالی آن‌ها تامین نشود، ابتدا در مرحله نخست با دستاویز قرار دادن مسائل کم اهمیت یا دریافت مطالبی از منتقدین مسئول مورد نظر، حملات رسانه‌ای را به این شخص آغاز می‌کنند. پس از مدتی یا مدیر مورد نظر مجبور است با رسانه باجگیر جلسه بگذارد و منافع مالی او را تامین کند و یا از وی شکایت کند و مقابل وی بایستد. اگر آن مسئول با رسانه باجگیر با یک قرارداد مالی به تفاهم برسد، آن رسانه از حملات خود عقب نشینی می‌کنند و پس از آن قرارداد، هیچ نقدی درباره آن شخص مشاهده نمی‌شود. اغلب شکایات مدیران استان از ۲ رسانه معروف باجگیر استان صورت می‌گیرد.

۲- رسانه‌های مخالف سیاسی: این رسانه‌ها توسط سیاسیون مخالف دولت شارژ می‌شود و هدف آن‌ها بهره برداری سیاسی و تضعیف دولت و احمد زاده به عنوان استاندار و ناکارامد نشان دادن او و دولت است.

۳. رسانه‌هایی که با دریافت هدیه و پول هر مطلب انتقادی را منتشر می‌کنند: این رسانه ها، هر مطلبی انتقادی را با دریافت پول منتشر می‌کنند. سفارش دهندگان این مطالب می‌توانند شامل افراد مختلفی باشند. از همکاران حسود فرد گرفته تا رقبا و حریفان هم سو و غیر همسو. این مورد حتی در مورد افراد و مسئولینی که ممکن است هم خط و همسوی فرد هدف باشند نیز صدق کند.

به نظر می‌رسد در مورد نقد و تخریب معاون توسعه استاندار که برای هدف بزرگ تری یعنی حذف احمدزاده شروع شده، همه این طیف‌ها به صورت ترکیبی حمله خود را به سمت پیوند آغاز کرده اند تا هم با تضعیف یا حذف یکی از بال‌های اثرگذار احمدزاده به نقشه‌های خود برای حذف وی جامعه بپوشانند و هم دولت رئیسی را در استان ناکارامد جلوه دهند.

البته بحث فساد در فضای رسانه‌ای استان توسط معدود خبرنگاران یا مدیران رسانه‌ای فاسد و بی تقوای صورت می‌گیرد و ساحت عمومی رسانه‌ها و خبرنگاران استان از این موضوع مبرا است. قریب به اکثریت جامعه رسانه‌ای استان، افرادی معتقد، تلاشگر و نان حلال خور هستند. خبرنگاران واقعی و تلاشگر استان و نهاد‌های متولی مثل ارشاد اسلامی هر یک به سهم خود باید با معدود خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای فاسد در استان برخورد کنند تا این آلودگی به دیگر عرصه‌های رسانه‌ای استان سرایت نکند و موجب بدنامی خبرنگاران شریف استان نشود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
مطلب جالبی بود
شمسلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
یه اصلاحاتی هایی هستند تو اون اداره که هر لحظه یه سال براشون میگذره باید ناراحت باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار