فرماندار یزد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه‌های انتخابیه پرجمعیت گفت: حدود 60 درصد رای‌دهندگان استان یزد در انتخابات مجلس مربوط به یک حوزه انتخابیه هستند.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 15 October 2015

به گزارش تابناک یزد،محمود شاکری‌شمسی در شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان یزد اظهار داشت: فرمانداری‌های یزد و اشکذر بیشترین آمار رای‌دهندگان را به خود اختصاص داده‌اند و یزد و اشکذر به عنوان یک حوزه انتخابیه، 60 درصد رای‌دهندگان را در خود جای داده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به حجم مشارکت بالا در این حوزه‌ها با استناد به تجربه انتخابات‌های گذشته، باید ستاد انتخاباتی با تعامل، همدلی و همراهی بیشتری فعالیت کند و همه دستگاه‌ها باید برای برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند.

شاکری‌شمسی همچنین با تاکید بر اینکه مردم باید از قوانین انتخابات مطلع باشند، خواستار اطلاع‌رسانی به مردم از قوانین انتخابات و مصداق‌های تخلفات انتخاباتی از طریق اجتماعات مختلف، رسانه‌ها و منبرها شد.

* لزوم استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی به مردم در انتخابات

فرماندار یزد همچنین از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب اطلاع‌رسانی در این زمینه یاد کرد و افزود: می‌توان از ظرفیت این شبکه‌ها نیز در اطلاع‌رسانی به مردم و بیان قوانین انتخابات و ارائه تذکرهای لازم استفاده کرد.

شاکری‌شمسی همچنین با بیان اینکه برخی تخلفات از هم‌اکنون در حال شکل‌گیری است، از دادگستری استان یزد خواست تا از همین ابتدا از بروز تخلفات جلوگیری کرده و اجازه عدول از قوانین را ندهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد نیز در این جلسه خواستار ارائه گزارش‌ها از سوی دستگاه‌های نظامی و انتظامی شد و اظهار داشت: این گزارش‌ها باید به موقع و در اسرع وقت به دادستانی ارائه شود تا بتوانیم قبل از برگزاری انتخابات یا در طول مدت انتخابات،‌ برخوردهای قانونی لازم را انجام دهیم.

* حمایت قانونی و قضایی از نامزدهای انتخاباتی قانون‌مدار

جمال قضاوتی همچنین تاکید کرد: حمایت قانونی و قضایی از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها که در چارچوب قانون، تایید صلاحیت شده‌ و با رعایت قانون به تبلیغ می‌پردازند، انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد نیز در این جلسه از آماده‌سازی پلیس فتای استان یزد برای رصد فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: پلیس فتای استان یزد موظف شده تا در مورد فضای مجازی به ویژه در مورد انتخابات، پیگیری‌های لازم را انجام دهد که گزارش آن در جلسات بعدی شورا ارائه خواهد شد.

* آمادگی کامل نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در فضای انتخابات استان یزد

سرهنگ عطاءالله احمدی خاطر نشان کرد: لازم است نامزدهای انتخابات توسط دستگاه‌های دخیل در انتخابات مانند دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظارتی توجیه شوند و قوانین انتخابات برای جلوگیری از انجام تخلفات توسط ستادها به آنها گوشزد شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد تا نظم و انضباط را در برگزاری انتخابات و در طول مدت تبلیغات کاندیداها برقرار کند و با افراد خاطی و متخلف نیز برخوردهای قانونی انجام خواهد داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار