موکب اربعین فاطمه‌الزهرا (س) شهرستان زرند در مسیر نجف به کربلا برپا می‌شود تا بچه‌های این موکب میزبان هزاران زائر باشند، توزیع 120 هزار پرس چلوگوشت زرندی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری از جمله برنامه‌های موکب است.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲ 18 August 2023

به گزارش تابناک کرمان، فاطمه اکبرزاده: در مسیر برگشت به خانه بودم که ناگهان چشمم به موکب اربعین فاطمه‌الزهرا (س) بلوار ۱۵ خرداد زرند افتاد، نور‌های سبز و قرمز و ازدحام جمعیت مرا ناخودآگاه به آنجا کشاند.

حال و هوای متفاوت بلوار ۱۵ خرداد زرند

بوی اسپند همه جا را فرا گرفته بود. نوزادان با پیشانی‌بند یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) به‌همراه والدین‌شان حضور داشتند. شله‌زرد، نان و پنیر، شکلات و شربت نذری بین شیفتگان و ارادتمندان ابا عبدالله الحسین (ع) توزیع می‌شد.

از بچه‌های خردسال تا افراد مسن همه به نوعی خدمت می‌کردند، یکی چای و دیگری شیرینی توزیع می‌کرد. یکی هم نذورات مردمی را دریافت می‌کرد.

یک روحانی را دیدم که خودرویش را حوالی موکب پارک کرد و ویلچری را از صندوق عقب خودروی شخصی‌اش برداشت و درب ماشین را باز کرد و خانم کهنسالی را روی ویلچر نشاند و آهسته‌آهسته او را به جمع عزاداران موکب رساند. توجه بسیاری از مردم را به آن‌ها جلب شد و خدمت این روحانی به مادر، صحنه درس‌آموزی را خلق کرد.

این نقطه از شهر ما حال‌و هوای دیگری داشت. سراغ مسؤول موکب را گرفتم، پیدایش کردم و با او مصاحبه کردم تا از برنامه‌های‌شان در نجف و کربلا اطلاع پیدا کنم.

دعای خیر زرندی برای کربلا نرفته‌ها

حاج محمود ایزدی یکی از شهروندان زرندی را در لحظه واریز کمک نقدی خود به موکب دیدم، وی گفت: خدا را شاکرم که به‌من توفیق داد مبلغی را به موکب زرندی‌ها اهدا کنم.

وی از حضرت امام حسین (ع) به‌عنوان مظهر و نماد آزادگی، عدالت، اخلاص، ایثار، عبادت و بندگی خدا، مظلومیت، شجاعت، رشادت و الگوی تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان نام برد و بیان کرد: عشق وعلاقه به آقا سیدالشهدا (ع)، عشق به‌ذات مقدس خداوند است، زیرا ایشان با خدای خود معامله کرد و در قلب انسان‌های صالح خداست.

این شهروند زرندی ادامه داد: تا بشریت در این کره خاکی وجود دارد، نام مقدس امام حسین (ع) و راه ایشان همچنان درخشنده و ناجی انسان‌ها در همه اعصار و عرصه‌ها خواهد بود.

ایزدی عنوان کرد: ما مردم ایران اسلامی، پیروزی انقلاب، پیروزی در دفاع مقدس، مقاومت در بحران‌های تحمیلی مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از جانب استکبار جهانی و استقلال و آزادی در چند سال اخیر را مدیون پیروی از راه و روش امام حسین (ع) می‌دانیم و باید در حد توان و وسع خود در همه زمینه‌ها حامی مبلغان و رهروان واقعی ایشان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده و خانواده‌ام توفیق حضور در کربلای معلا و زیارت ائمه اطهار (ع) درعتبات‌عالیات را به‌ویژه در اربعین سرور و سالار شهیدان داشته‌ایم و امیدواریم این سعادت عظمی نصیب و قسمت همه آرزومندان و دوستداران آن امام همام شود.

توزیع ۱۲۰ هزار پرس چلوگوشت زرندی در بین زائران اربعین

سیدرضا هاشمی‌زاده مدیر اجرایی موکب فاطمه‌الزهرا (س) از برپایی این موکب در ایام اربعین حسینی در کربلا خبر داد و افزود: به فضل خداوند متعال این موکب ۳ روز مانده به اربعین حسینی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این موکب از محل نذورات مردمی و حمایت‌های ارزشمند خیران برای هشتمین سال متوالی برپا می‌شود، افزود: ۵۰ نفر از سرآشپزان مشهور شهرستان زرند بالغ بر ۱۲۰ هزار پرس چلوگوشت زرندی را بین زائران ابا عبدالله الحسین (ع) توزیع می‌کنند.

موکب زرندی‌ها میزبان ۸ هزار زائر در هر شب است

هاشمی‌زاده بیان کرد: موکب فاطمه‌الزهرا (س) عمود ۲۰۲، سه روز قبل از اربعین در مسیر نجف به کربلا مستقر و به مدت ۱۰ روز خدماتی از قبیل اسکان را در محیطی با امکانات رفاهی به حدود ۸ هزار زائر در هر شب ارائه می‌کند.

وی همچنین برگزاری مراسم مذهبی، فرهنگی، عزاداری و اقامه نماز جماعت را از دیگر فعالیت‌های این موکب عنوان کرد و ادامه داد: عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) علاوه بر کمک‌های نقدی می‌توانند، نذورات غیرنقدی خود برای مایحتاج مصرفی نظیر برنج، گوشت، روغن و ... را در اختیار خادمان خود در موکب فاطمه‌الزهرا (س) واقع در حاشیه بلوار ۱۵ خرداد شهر زرند قرار دهند تا بتوانیم به یاری خدا به بهترین نحو از زائران امام حسین (ع) پذیرایی داشته باشیم.

هاشمی‌زاده یادآور شد: خادمین این موکب بعد از عاشورای هرسال با برپایی خیمه اباعبدالله در حاشیه بلوار ۱۵ خرداد شهرستان زرند به‌مدت یک‌ماه هر شب اقامه نماز و بعد از آن روضه و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با حضور چشمگیر شهروندان برگزار می‌کنند.

وی گفت: برای برای خدمت به زائران حسینی نیاز به تبیین خواسته‌ها و برنامه‌های موکب بود، از این رو بر خود لازم می‌دانم از نقش مهندس حسینی‌نژاد فرماندار جوان زرند و حجت‌الاسلام شجاعی امام جمعه زرند که همیشه یار و یاور موکب بوده‌اند و سرهنگ پاسدار امیری فرمانده سپاه زرند که از حامیان بی‌ادعای موکب است به نمایندگی از اعضا موکب قدردانی کنم.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار